johantoresson
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 03 Dec 2015, 16:01

Emissarien som försvann

Thu 05 Apr 2018, 15:49

Hej forumet, här kan vi snacka om Emissarien som kommit galet.

Först, tack Fria Ligan för ett fin-fint rollspel och en fin produkt i Emissarien.

Jag spelleder en grupp nu (Rollspelsmåndag) som kommer halka in på Emissarien som försvann inom en snar framtid. Vi ska bara bli klara med Titan Arum först.
Jag har så smått börjat preppa för Emissarien och i det arbetet hittar jag inte spelarmaterialet för nedladdning. Har Fria Ligan planer på att lägga upp materialet snart?

Någon annan som börjat med Emissarien ännu?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Emissarien som försvann

Thu 05 Apr 2018, 23:46

Spelarmaterialet ska läggas upp inom kort!
Fria Ligan
 
johantoresson
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 03 Dec 2015, 16:01

Re: Emissarien som försvann

Fri 06 Apr 2018, 08:08

Spelarmaterialet ska läggas upp inom kort!
Det var fina nyheter.
 
User avatar
Watson
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Re: Emissarien som försvann

Fri 06 Apr 2018, 09:23

Någon annan som börjat med Emissarien ännu?
Inte än, men planering pågår även här!
...Elementärt, min käre Sherlock
 
User avatar
Watson
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Re: Emissarien som försvann

Fri 06 Apr 2018, 09:25

Spelarmaterialet ska läggas upp inom kort!
Perfekt! Finns det möjlighet att även lägga upp kartorna som finns med, utan nummer och beskrivningar, hade varit en trevlig bonus.
...Elementärt, min käre Sherlock
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Emissarien som försvann

Sat 07 Apr 2018, 08:40

Jag är snart klar med en första genomläsning. Men planen är helt klart att åtminstone använda ramberättelsen (försvinnande mystiker, emissarier, etc.), även om jag nog inte kommer använda mig av handlingen rakt av. Mest för att jag vill passa in det i spelgruppens värld på ett mer naturligt sätt.

Min största behållning, personligen, är nog att få se rymdstationen Coriolis och olika fraktioner interagera i ett praktiskt exempel. Många av mina spelare har haft rätt svårt att ta till sig spelvärlden. Men för mig hjälper det att förstå mer hur den är tänkt att sitta ihop. :)
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Emissarien som försvann

Sun 20 May 2018, 09:08

Spelarmaterialet ska läggas upp inom kort!
Någon ETA på det?
Kommer nog själv inte igång med Emissarien förrän i höst. Vill se till att allt passar ihop innan händelserna sätts igång och än så länge är rollpersonerna kvar ute i Gränsrymden. Ingen av dem har ens besökt Coriolis och ingen av dem vet egentligen om något av Tredje horisontens politik. De är intet ont anande, kan en säga. :)
 
User avatar
herrquisling
Posts: 6
Joined: Fri 07 Mar 2014, 13:46
Location: Göteborg

Re: Emissarien som försvann

Tue 22 May 2018, 22:15

Min spelgrupp - som jag spelleder - kom fram till akt 3 i den första delen av Emissarien som försvann igår. Så långt ett toppenäventyr.

Glöm inte att etablera "Noor" på ett så tidigt och personligt skeende som möjligt. Hen och andra mystiker som är knutna till RP är viktigare än vad man kanske uppmärksammar vid en snabb genomläsning av äventyret. Om ni redan är igång med karaktärer i spel så snacka med en av spelarna och få in Noor - det är visserligen en viss tyngd lagd vid denna SLP i äventyret, men det bör betonas att ju mer RP kan vara benägna att riskera för hen, ju mer har de att kämpa för.

I vår kampanj introducerades Noor o samband med karaktärsskapandet och fanns bara på papper och i bakgrundsstoryn genom Ghazalis sista färd, men det räckte. Hon är en hon, runt de 20, och student som föreslaget. Knuten till en RP som tillhör en etablerad nyzenitisk släkt på Coriolis. Med zenitiska släktband och en bra plats i bakgrundsstoryn hos en RP med inflytande i gruppen blev det en bra start.

För säkerhets skull är en av RP mystikersmittad och av förståeliga skäl personligen involverad. Kohmina från Ghazali och den mystikersmittade hann knyta an innan han efter någon månad lämnade henne till Samariterna efter Ghazali. Nu har han också någon att leta efter.

Att Althea fick möjlighet att knyta an till gruppen innan hon också försvann i de falska gardisternas klor har gett en tredje motivation... redan innan Domaren kontaktade rp.

Så långt allt väl, med andra ord.
/herrquisling
 
User avatar
Watson
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Re: Emissarien som försvann

Mon 04 Jun 2018, 19:17

När tror Fria Ligan, realistiskt, att nästa del av Ikonernas Nåd kan tänkas släppas?

... och blir det totalt två eller tre delar?
...Elementärt, min käre Sherlock
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Emissarien som försvann

Tue 05 Jun 2018, 15:55

Tre delar. Nästa beräknas släppas 2019, mer exakt än så är svårt att säga nu, men definitivt under året.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests