User avatar
DrDryg
Topic Author
Posts: 40
Joined: Mon 08 Feb 2016, 09:59
Location: Karlskrona

Drakoniterna

Wed 02 Nov 2016, 18:34

Hej gott folk!

Sitter här och grunnar lite på hur jag ska använda Drakoniterna. I Horisontens hemligheter får jag lite mer kött på benen vad gäller Sökarnas Cirkel, Nazareems offer, portalbyggarna och de andra horisonterna. Dock är Drakoniterna fortfarande djupt höljda i mörker. Jag har kanske missat något skrivet?
Hur tolkar ni Drakoniterna, och framför allt deras mål som fraktion betraktat? Hur använder ni dem som spelledare?

Vad är era tankar?

Med vänlig hälsning
Semper in angulus irritans
 
User avatar
Karbonara
Posts: 313
Joined: Fri 05 Jun 2015, 10:42

Re: Drakoniterna

Thu 03 Nov 2016, 21:13

Jag kommer att ha dem som sökandes efter gammal tech och mysterier som kan göra dem starkare.

Vill dock att de är läskiga - lite som marauders i firefly. Något du flyr från.
---------------------------------

Rollspelens andra guldålder är här!

---------------------------------
Spelutvecklare, skribent, och Fria Ligan hang-around. (Det bara blev så.)
 
User avatar
DrDryg
Topic Author
Posts: 40
Joined: Mon 08 Feb 2016, 09:59
Location: Karlskrona

Re: Drakoniterna

Sun 06 Nov 2016, 12:45

Vill dock att de är läskiga - lite som marauders i firefly. Något du flyr från.
Menar du Reavers?
Semper in angulus irritans
 
User avatar
Karbonara
Posts: 313
Joined: Fri 05 Jun 2015, 10:42

Re: Drakoniterna

Sun 06 Nov 2016, 22:02

Haha. Länge sen jag såg firefly. Är uppenbarligen dags igen :)
---------------------------------

Rollspelens andra guldålder är här!

---------------------------------
Spelutvecklare, skribent, och Fria Ligan hang-around. (Det bara blev så.)
 
User avatar
Kapten Farouk
Posts: 44
Joined: Sun 06 May 2012, 22:20
Location: Malmö

Re: Drakoniterna

Fri 11 Nov 2016, 01:39

Nu har jag visserligen en helt annan tidslinje och andra metaplots än Fria Ligans men i den horisont jag spelleder i är Drakoniterna en av de få "vettiga" fraktionerna och en militär gren av zeniths hegemoni. Deras mission är att försvara de gamla och mer humanistiska idealen kring kolonisation och terraforming som finns inom hegemonin, som ett slags försvagad riddarorden som fortfarande försöker bygga relationer till andra fraktioner, framförallt de förstkomna. I denna strävan har de dels utvecklat gammal teknologi som funnits med på det Zenithskeppet men också införlivat den som redan funnits i Horisonten i form av artefakter samt både gammal och ny kunskap. Syftet är att i förlängningen få Hegemonin att ta ansvar för de ättlingar till kolonisatörerna som gjorde sin entré för ett antal år sedan (de var trots allt den fraktion som väckte kolonisatörerna när Zenithskeppet kom till tredje horisonten).   
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Drakoniterna

Sat 19 Nov 2016, 15:39

Det mest intressanta är ju på något sätt vad som drev dem att väcka alla på Zenit och vad de söker efter. Vet de något som ingen annan vet, eller tröttnade de helt enkelt på käbblandet och tog saken i egna händer? De kan ju ha representerat någon radikal kraft på Al Ardha, kanske rentav med en egen agenda.

Har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill med dem än, mer än att deras presentation känns som att de inte skyr några medel. Föredrar dock att alla fraktioner känns mer eller mindre trovärdiga och känner att det försvinner om man gör någon av dem till en allt för tydlig skurk. Men det handlar ju i slutänden om perspektiv... En av rollpersonerna i gruppen har i sitt förflutna att han har något otalt med just drakoniterna, så någon dag måste jag ta mig i kragen och fatta ett beslut. :D
 
Axel Widén
Posts: 46
Joined: Wed 09 Sep 2015, 22:28

Re: Drakoniterna

Mon 21 Nov 2016, 10:10

Mina drakoniter är typ... en kombo av Delta Green och kringresande Jedis.

De vaktar en hemlighet som ingen annan känner till, och som ingen annan kan tillåtas få veta. 

De anser att Konsortiets vinstintresse och Stiftelsens nyfikenhet förr eller senare kommer att bringa fram denna förbjudna kunskap. Och då är det kört för hela Horisonten.

Drakoniterna vakar från skuggorna och stampar ut de eldar som uppstår. I praktiken handlar det om att slå till hårt och skoningslöst mot hemliga forskningsprojekt eller bångstyriga arkeologer. 

Drakoniterna är dock splittrade mellan "cowboys" och "pragmatiker", dvs. fundamentalister som just nu dominerar fraktionen och yngre, mer öppensinnade typer som vill använda Mörkret mot Mörkret.

I kampanjen jag SL'ar nu dras RP'na in i ett hemligt krig mellan Arcca Stellar Arkeologi- & Vapendivision och Drakoniterna. 
 
Oskar
Posts: 106
Joined: Fri 27 Apr 2012, 13:55

Re: Drakoniterna

Thu 29 Dec 2016, 16:45

Hur kommer det sig att drakoniterna är listade som en förstkommen fraktion när de samtidigt sägs vara en del av besättningen på Zenit?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Drakoniterna

Thu 29 Dec 2016, 17:08

Drakoniterna är i antagonism med Konsortiet och Zenits H samt har mer mystisk föreställning om världen än de zenitiska fraktionerna. Alltså ett undantag precis som Ikonernas kyrka och Legionen är.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests