User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Wed 25 Jan 2012, 00:08

Så här några år senare är det väl dags att lägga upp detaljerna om den tänkta fortsättning till Mahanjis Väktare som Fria Ligan ska ge ut. Lägger det tillsammans med onlinematerialet i den här tråden så det blir lätt att hitta.

Naturligtvis kan det bli förändringar i detaljer av del två men själva metaplotten är den samma. Allt är riktat till spelledaren och ingen annan.

- SPOILER för spelare -

Länk till onlinematerial till Mahanjis Väktare

Länk till metaplott till Lubausviten
Fria Ligan
 
Mithridates
Posts: 52
Joined: Sat 09 Apr 2011, 20:34

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Wed 25 Jan 2012, 20:23

Ojojoj! Usch vad sugen jag blev på att få nästa del i Lubausviten och spela det!
Ytterst trevligt att få veta att det hela ingår i en plan som den utdöda fraktionen Nazareems offer har tillverkat (trodde inte att man skulle få stöta på kvarlevor av dem men kanske några ruiner), så de hemska berättelserna om dem var sanna? eller har de bara blivit tvungna att vända sig till den "mörka" sidan för att överleva?

Underbar metaplott måste jag säga och hoppas att framtida kampanjer är lika intressanta!
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Thu 26 Jan 2012, 01:32

Ojojoj! Usch vad sugen jag blev på att få nästa del i Lubausviten och spela det!
Ytterst trevligt att få veta att det hela ingår i en plan som den utdöda fraktionen Nazareems offer har tillverkat (trodde inte att man skulle få stöta på kvarlevor av dem men kanske några ruiner), så de hemska berättelserna om dem var sanna? eller har de bara blivit tvungna att vända sig till den "mörka" sidan för att överleva?

Underbar metaplott måste jag säga och hoppas att framtida kampanjer är lika intressanta!
Kul att du gillar :) Kan lova att IN är minst lika intressant :D
Fria Ligan
 
User avatar
Watson
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Fri 27 Jan 2012, 13:57

Härligt med en metaplott. Hur ligger Lubau2 till rent textmässigt (hur klar är den)?

För mig ligger Coriolis "på vänt" tills minst IN2 finns ute (eller kanske IN1 om den utlovade metaplotten är tillräckligt beskrivande för att börja spela).

Ska förövrigt snart dra väg en beställning på alla era produkter, utom Version Noll (som jag redan har 4 ex av).

Keep up the good work!
...Elementärt, min käre Sherlock
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Fri 27 Jan 2012, 14:30

Härligt med en metaplott. Hur ligger Lubau2 till rent textmässigt (hur klar är den)?
Den är på typ 25 scener och jag har skrivit första akten och en del i andra (kanske 8 scener).
Samtidigt har jag sen jag började skriva L2 (och L1 för den delen) utvecklat mitt skrivande åt det mer koncisa hållet - jag behöver inte lika mkt text. Men innan del 2 kommer IN och de nya reglerna.
Ska förövrigt snart dra väg en beställning på alla era produkter, utom Version Noll (som jag redan har 4 ex av)!
Säker på att du inte behöver ett ex till med ny framsida ;)
Fria Ligan
 
Guendolin
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Mon 23 Apr 2012, 12:54

Spänande läsning om Metaploten! Vill ha andra delen!

Men Om IN och de nya reglerna är på G så kan man kanske vänta trots allt!
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Mon 23 Apr 2012, 13:50

Kul att du gilla :)
För min del sp blir det klart mindre att skriva med nya systemet och jag kan anpassa del 2 till ev saker som händer i IN1/ESF.
Fria Ligan
 
User avatar
Gaurhir
Posts: 8
Joined: Sat 09 Apr 2011, 22:50

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Wed 19 Oct 2016, 20:52

Er det fortsatt planer om å fullføre del 2? :)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Thu 20 Oct 2016, 09:23

Det är osannolikt de närmaste åren. Snarare väva in delar i andra äventyr eller öppna sektorer. Våra primära mål är att ge ut våra KS-mål och uppföljning på dem.
Fria Ligan
 
User avatar
Gaurhir
Posts: 8
Joined: Sat 09 Apr 2011, 22:50

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Sun 23 Oct 2016, 02:45

Ahh, ja skjønner at det må få prioritet. Takk for svar :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests