Limbo
Posts: 17
Joined: Tue 21 Feb 2012, 19:22

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Wed 31 Oct 2018, 13:21

Hej.

Finns det någon tanke att ge ut Lubausviten på nytt likt Ghazalis och Aram?

Älskade verkligen Mahanji, och även om gamla bokens info är högst relevant även idag för spel vore det skoj med en uppdatering och formgivning likt de övriga produkterna i utgivningsserien.
Samt officiell konvertering och möjlighet att väva in nytt slut eller en lika grym generatoride som i Emissarien för fortsättningen. :)
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Wed 31 Oct 2018, 19:50

Bara så jag fattar rätt här. Det som kallas Lubausviten är egentligen bara ett utgivet äventyr (Mahanjis Väktare) och fortsättningen ligger på vänt? Eller finns det något jag missat att köpa nu :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Limbo
Posts: 17
Joined: Tue 21 Feb 2012, 19:22

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Wed 31 Oct 2018, 21:02

Helt rätt Henke.

Fel att säga svit, men det fanns ju en plan en gång i forntiden att ge ut en fortsättning på Mahanji men det blev bara en bok och en synopsis.
Än så länge.

Fast det vi fått istället under åren är ju bortom ens vildaste drömmar, så tro inte att jag är besviken eller så! :)

Undrade bara om det finns någon liten plan hos Fria Ligan på att ge ut på nytt och med ett nytt omtag på del två.
Även om vi har en god grund med metaplotten för del två av Kosta så vore det roligt med ett officiellt avslut så att säga.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Wed 31 Oct 2018, 21:41

Helt rätt Henke.

Fel att säga svit, men det fanns ju en plan en gång i forntiden att ge ut en fortsättning på Mahanji men det blev bara en bok och en synopsis.
Än så länge.

Fast det vi fått istället under åren är ju bortom ens vildaste drömmar, så tro inte att jag är besviken eller så! :)

Undrade bara om det finns någon liten plan hos Fria Ligan på att ge ut på nytt och med ett nytt omtag på del två.
Även om vi har en god grund med metaplotten för del två av Kosta så vore det roligt med ett officiellt avslut så att säga.
Då är jag med! Tack för klargörandet! Inte lätt att hålla koll på alla kampanjer och spel som kommer ut. Har precis läst igenom Kult-reglerna på nästan 400 sidor och gick direkt vidare på Forbidden Lands och just nu Korpens Klagan på 250 sidor. Ropade hem Mahanjis väktare på Tradera nyligen nen har inte hunnit sätta mig in i handlingen, men utifrån vad jag hört ska den vara bra. Ligger med i den enorma högen att läsa igenom och den blev inte mindre nu när drivethrurpg hade Halloween-rea :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Limbo
Posts: 17
Joined: Tue 21 Feb 2012, 19:22

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Sun 25 Nov 2018, 15:52

Bumpar min fråga igen i hopp om att någon på Fria Ligan ser och svarar. :)

Hur vore det att göra om och ge ut Lubau och Mahanji igen?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Sun 25 Nov 2018, 17:53

Bumpar min fråga igen i hopp om att någon på Fria Ligan ser och svarar. :)

Hur vore det att göra om och ge ut Lubau och Mahanji igen?
Inte alls omöjligt, men just nu ligger fokus på Ikonernas nåd. :)
Fria Ligan
 
Limbo
Posts: 17
Joined: Tue 21 Feb 2012, 19:22

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Mon 26 Nov 2018, 16:40

Bumpar min fråga igen i hopp om att någon på Fria Ligan ser och svarar. :)

Hur vore det att göra om och ge ut Lubau och Mahanji igen?
Inte alls omöjligt, men just nu ligger fokus på Ikonernas nåd. :)
Det var roligt att höra.
Det nöjer jag mig såklart med! :)
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Thu 05 May 2022, 21:44

coolt, kanske bättre att vänta några år till då än att försöka konvertera äventyret själv =)
är iaf grymt imponerad av vad fria ligan har gjort med gamla coriolis
fick tag i gamla coriolis boken för många år sen & tyckte det verkade jävligt häftigt men verkade svårt att spelleda, tyckte bara att hitta på arabiska namn verkade svårt =)
numera med allt extra material ni har spånat fram verkar det mkt lättare =)
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Thu 05 May 2022, 21:48

extremt häftigt att allt fanns att få tag på härinne, det hade jag aldrig trott. stort tack kosta kostulas..
ska bli kul att läsa igenom resten lite noggrannare..
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Lubausviten Onlinematerial och Metaplott

Mon 09 May 2022, 14:44

om någon försöker skriva ut lubausvitens extra material kan jag förvarna om att vissa sidor inte kommer med
verkar vara samma sidor varje gång
sida: 6, 15, 17, 18 & 19

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests