Jeg liker veldig godt atmosfären i Coriolis. Blandingen av religion, sci-fi og arabisk kultur er kul, og det hele kjennes herlig mørkt og farlig.
Så Coriolis gjør ett godt inntrykk, men så får jeg vanskeligheter med hvordan jeg skal kjøre en kampanje som SL. Jeg hadde håpet at jeg skulle kunne gjøre det som i Mutant med minimal prep, og hvor romskipet tar rollen som Arken. Måten man generer nye zoner på og tips til konflikter, osv. i Mutant er helt genialt og gjør SL jobben morro, og jeg savner noe lignende i Coriolis. I det minste en samling mulige plot-hooks, spennende steder, typiske og unike SLP og oversikt over konflikter, osv. for hvert system (og planeter og annet i hvert system).
Reglene for romkamp virker kule og det er en fin mekanikk at spillerne skylder penger, men slik det ser ut fra min skummlesning er det ikke tiltenkt at skipet kan oppgraderes med moduler (nye moduler øker skipets grunnpris), Dermed ser jeg ikke at det er tenkt at skipet kan utbygges og forbedres slik som Arken.
Er det noe jeg har missat, eller er det bare tanken at framtidige scenarior og kampanjer skal bygge spillets basis?