robobot
Posts: 31
Joined: Fri 28 Sep 2012, 11:16

Re: Iskallt Inferno - Spelledardiskussioner

Fri 28 Dec 2012, 23:59

Aww, verkligen tråkigt! En uppföljare hade jag gärna sett. Det var ett mycket spännande äventyr att spela igenom och bakgrunden byggde verkligen upp spänningen inför äventyret för mig som SL, och det var det jag även ville att mina spelare skulle känna.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Iskallt Inferno - Spelledardiskussioner

Sat 29 Dec 2012, 00:33

Coolt att du använde bakgrunden till scenariot i stämningsscenerna. Äventyret har har en gedigen bakgrund - för att vara ett konventscenario - som bör komma fram. Jag kommer ihåg att jag skrev en uppföljare till II, men att massa annat kom i vägen sen kraschade gamla datorn. Tror att jag dessutom drog upp ett scenarioram för en tredje, avslutande, del, men att det också försvann när datorn kraschade. Tråkigt såhär i efterhand.

/Adam
Har nog en del nedsparat på min hårddisk - men man kan ju använda g-doc också :)
Fria Ligan
 
Vargbane
Posts: 18
Joined: Fri 28 Jul 2017, 14:00

Re: Iskallt Inferno - Spelledardiskussioner

Fri 28 Jul 2017, 15:49

Hej,

Var hittar jag iskallt inferno?

Mvh

Peter
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Iskallt Inferno - Spelledardiskussioner

Sat 29 Jul 2017, 19:17

Hej,

Var hittar jag iskallt inferno?

Mvh

Peter
Just nu finns äventyret tyvärr inte i lager. Om vi trycker det igen vill vi först uppdatera det till den nya utgåvan. Kanske kan du hitta det på andrahandsmarknaden. Lycka till! :)
Fria Ligan
 
Vargbane
Posts: 18
Joined: Fri 28 Jul 2017, 14:00

Re: Iskallt Inferno - Spelledardiskussioner

Tue 19 Sep 2017, 18:24

Har fått tag på POD av Iskallt Inferno! Produkten är lysande och har läst in mig för att börja med min grupp denna vecka.

Några frågor:
1. Utskrifter på porträtten från äventyret, var kan jag ladda ned dem?
2. Funderar på att undanhålla ritningarna för spelarna och på så sätt göra utforskningen av stationen lite mer som en dungeon crawl och med faror eller inbillade sådana runt varje hörn... Det går kanske lika bra med ritningarna men de får mindre överblick som kan vara kittlande? Vi spelar kampanj så tid finnes.
3. Inser att det blir lite strider i olika skeden; ibland med större antal NPC; tips på hur man kan sköta gruppstrider på ett smidigt sätt men ändå räkna in olika taktiska för- och nackdelar samt om granater etc används.

//Vargbane
 
Stixxie
Posts: 11
Joined: Mon 13 Mar 2017, 21:41

Re: Iskallt Inferno - Spelledardiskussioner

Wed 20 Sep 2017, 18:32

Kommer det att tryckas? Har helt missat det. Vore kul att testa på mitt grupp
eftersom skeppet hade autopilot så somnade alla om utan att kolla så att autopiloten var påslagen, idioter
 
Vargbane
Posts: 18
Joined: Fri 28 Jul 2017, 14:00

Re: Iskallt Inferno - Spelledardiskussioner

Wed 20 Sep 2017, 22:09

De finns redan nu; Iskallt inferno, Djachroum och Ljusblommans Mörka blad!!

https://widget.publit.com/widget_163/page/1

Det tog ett tag innan jag hittade det och vet inte varför det inte marknadsförs mer.. Leveransen var hyfsat snabb; kanske 8-10 dagar max. 

Happy gaming,
 
Stixxie
Posts: 11
Joined: Mon 13 Mar 2017, 21:41

Re: Iskallt Inferno - Spelledardiskussioner

Fri 22 Sep 2017, 19:48

ooh tack skall genast beställa och grotta mig i
eftersom skeppet hade autopilot så somnade alla om utan att kolla så att autopiloten var påslagen, idioter
 
Stixxie
Posts: 11
Joined: Mon 13 Mar 2017, 21:41

Re: Iskallt Inferno - Spelledardiskussioner

Fri 22 Sep 2017, 19:49

och behöver man konertera till det nya regelsystemet?
eftersom skeppet hade autopilot så somnade alla om utan att kolla så att autopiloten var påslagen, idioter
 
dancodan
Posts: 17
Joined: Sun 03 Sep 2017, 12:13

Re: Iskallt Inferno - Spelledardiskussioner

Wed 04 Oct 2017, 23:42

Beställde allt därifrån. Härligt med lite nya (gamla) äventyr. 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests