daflum
Topic Author
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Döende skeppet på fyra timmar?

Sat 13 Oct 2018, 14:08

Jag skall framöver introducera rollspel till lite olika konstellationer som aldrig tidigare spelat rollspel och har tröttnat på M:år noll så därför tänkte jag att jag skall använda Coriolis istället. Efter lite funderingar har jag kommit fram till att Döende skeppet nog passar bäst till detta eftersom det trots allt varit en konventsäventyr. Min fråga är dock hur man kokar ner det till fyra timmar och ändå får med essensen av det och att de som spelar får uppleva lite roliga aspekter i Coriolisvärlden. Tänker att introt på Wahibs kantina fortfarande skall vara med då jag noterat att nybörjare ofta gillar att börja mjukt med att bara få testa att prata som sina karaktärer med andra SLP men sen efter det vet jag inte riktigt. Vad skall klippas och vad skall vara med anser ni? Eller tycker ni rent av att det finns något annat köpeäventyr som skulle passa bättre? Har alla inklusive det som finns till Coriolis 1. 
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Döende skeppet på fyra timmar?

Sat 13 Oct 2018, 15:48

Tror på att det går att köra på 4 hr. Spelledde på 5,5 på GC när det begav sig.

Jag skulle nog köra en in medias res och börja äventyret när rp anländer till skeppet. Och lägga in scener som rp själva kan använda som bakåtblick för att tala om hur de känner varandra.

En annan variant är Dark flowers som är en kortad o omskriven variant på Mysteriet på Stiftelsestation-18. Den borde nog också går på 4 Hr men där finns inga coola djinn med ;)
Fria Ligan
 
daflum
Topic Author
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Re: Döende skeppet på fyra timmar?

Thu 18 Oct 2018, 12:13

Hmm finns Dark Flowers-versionen tillgänglig någonstans? har såklart SS-18 :P
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Döende skeppet på fyra timmar?

Thu 18 Oct 2018, 17:40

Dark Flowers finns att ladda ner gratis här.
Fria Ligan
 
daflum
Topic Author
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Re: Döende skeppet på fyra timmar?

Mon 22 Oct 2018, 13:33

Mange Tack!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests