Stekpanna
Topic Author
Posts: 6
Joined: Sun 15 Oct 2017, 12:24

Tjena, hade tänkt starta upp en Elysium kampanj...

Thu 07 Feb 2019, 19:59

Och jag har två funderingar som jag gärna hör vad ni tror och tycker om!

1: Vi påbörjade för ett bra tag sedan Elysium kampanjen med några av spelarna, men av diverse anledningar avbröt vi kampanjen efter bara ett spelmöte. Det innebär att vi hann lira en av incidenterna med några av spelarna, som numera känner till 'twisten'. Hur löser jag bäst detta i spel? Att be folk hålla sig borta från meta-kunskap är såklart ett alternativ, men det är lättare sagt än gjort tror jag. Det var specifikt incidenten Mord. Kanske jag kan hitta på någon twist som ändrar storyn lite?

2: En fråga angående det strategiska spelet. I Mutant: Elysium kör spelarna en strategisk runda där de placerar ut sina ätters incidentkort på en spelkarta. Min fråga är helt enkelt: Vad händer om två ätter spelar sina incidentkort i samma zon? Vilket av korten spelas ut först?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Tjena, hade tänkt starta upp en Elysium kampanj...

Thu 07 Feb 2019, 20:23

1) Man måste kanske inte spela alla incidenter. Tror till och med att det kan vara en fördel att hoppa en (jag gjorde det). Den sista incidenten (eller till och med de två sista) kan bli ganska ointressanta i det strategiska spelet och då självklart även ur dubbelagentperspektiv då alla vet vem som spelade incidenten.
2) Det finns en textbox om det (s.40). Det var ett tag sedan som jag körde kampanjen så har glömt en del, men spelar det någon roll. Menar att i spelet så händer ju bägge samtidigt.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Stekpanna
Topic Author
Posts: 6
Joined: Sun 15 Oct 2017, 12:24

Re: Tjena, hade tänkt starta upp en Elysium kampanj...

Thu 07 Feb 2019, 21:50

1) Man måste kanske inte spela alla incidenter. Tror till och med att det kan vara en fördel att hoppa en (jag gjorde det). Den sista incidenten (eller till och med de två sista) kan bli ganska ointressanta i det strategiska spelet och då självklart även ur dubbelagentperspektiv då alla vet vem som spelade incidenten.
2) Det finns en textbox om det (s.40). Det var ett tag sedan som jag körde kampanjen så har glömt en del, men spelar det någon roll. Menar att i spelet så händer ju bägge samtidigt.
1) Det är en god poäng. Det är också en incident med inte så mycket relationer involverade som tillhör de olika karaktärerna.
2) Tack, fattar inte hur jag missat den. Har skummat igenom boken två gånger nu inför karaktärsgenereringen imorgon och missat den rutan båda gångerna.
Toppen!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests