BrotherB
Topic Author
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Inflytande före och efter incident.

Mon 14 Jan 2019, 08:24

Tjabba,
Vet inte om jag missat något i reglerna. Fast undrar över en sak.
Om exempel Vigg, skarprättare och Von Rijn har inflytande 1 över en sektor. Och Vigg iscensätter en incident vars sluteffekt sänker allas inflytande i den sektorn. Innebär det att Vigg också förlorar sitt inflytande i den sektorn? Eller gäller det bara Skarprättare och Von Rijn?
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
BrotherB
Topic Author
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Inflytande före och efter incident.

Mon 14 Jan 2019, 10:10

Jag och min grupp tolkade det som det står. "Allas" inflytande sjunker ett steg. 
Det var så jag och på RP tolkade det, fast resterande tyckte det lät dåligt om man nollställer sin egna. Fast tror vi kör på ”alla” som det står, om ingen har en bättre förklaring.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Inflytande före och efter incident.

Mon 14 Jan 2019, 10:39

Två utav incidenterna är sådana så att allas inflytande sjunker. Det finns några andra incidenter som sänker inflytande för att "alla utom ätten".
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
BrotherB
Topic Author
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Inflytande före och efter incident.

Mon 14 Jan 2019, 11:13

Två utav incidenterna är sådana så att allas inflytande sjunker. Det finns några andra incidenter som sänker inflytande för att "alla utom ätten".

Okay, har inte pluggat färdigt incidenterna ännu. Fast vi drog ett slumpat kort för att gå igenom reglerna med kuverten och det där. Då blev det 1 av dem som sänkte allas. Okay tack Fernhorn, alltid bra och snabba svar.
Nothing lasts, but nothing is lost.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests