User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Nadirs öde?

Wed 24 Oct 2018, 14:57

Finns det något äventyr/kampanj som kommer gå in närmare på kolonialskeppet Nadirs öde?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
baylox
Posts: 176
Joined: Fri 28 Feb 2014, 13:15

Re: Nadirs öde?

Wed 24 Oct 2018, 16:00

Har inga svar, men jag skulle tycka att det vore sjukt coolt med t.ex. en one-shot (eller något större, för den delen) om intriger och vad som nu ledde fram till dess försvinnande.
Titta vad jag gjort! / Things I've created:
Coriolis - talanger och referensmaterial
Symbaroum - Unsung Heroes of the Abomitorium
Ur Varselklotet/TftL - mysterier & spelböcker
 
johan.almsen
Posts: 73
Joined: Tue 24 Nov 2015, 00:49

Re: Nadirs öde?

Mon 12 Nov 2018, 16:08

Jag när en liten förhoppning om att Nadir dyker upp i slutet av ESF del 2. Tänker att det är nödvändigt rent storymässigt, typ som i en film när kameran zoomar in på pistolen i byrålådan och publiken tänker "Oh no, när kommer den att användas?!"

Annars plockar jag in Nadir på eget bevåg ;)
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Nadirs öde?

Sat 24 Nov 2018, 17:32

Tänker mig Nadir lite som ett av generationsskeppen i Reynolds Poseidon's Children-trilogi. Efter många långa år genom rymden kanske de helt enkelt kände att de inte behövde stanna någonstans, utan valde att fortsätta. Zenit valde att fullfölja sitt uppdrag.

Har själv inget riktigt behov av att veta vilket öde det fick. Tänker mig rentav att det är en ganska pinsam hemlighet som zeniterna håller för sig själva. :)
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Nadirs öde?

Sat 24 Nov 2018, 19:34

Tänker mig Nadir lite som ett av generationsskeppen i Reynolds Poseidon's Children-trilogi. Efter många långa år genom rymden kanske de helt enkelt kände att de inte behövde stanna någonstans, utan valde att fortsätta. Zenit valde att fullfölja sitt uppdrag.

Har själv inget riktigt behov av att veta vilket öde det fick. Tänker mig rentav att det är en ganska pinsam hemlighet som zeniterna håller för sig själva. :)
Jag tycker det känns som en viktig pusselbit i metaplotten :-).
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Nadirs öde?

Mon 10 Dec 2018, 00:51

Jag tycker det känns som en viktig pusselbit i metaplotten :-).
Så är det absolut. Jag är bara personligen inte jätteintresserad av metaplotten. :)
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Nadirs öde?

Mon 11 Apr 2022, 18:37

nadir = skeppet i pandorum? kan det bli bättre än så? =)
såg nyss att de hade en liknande diskussion på den engelska sidan..

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests