Tobiasekwall
Topic Author
Posts: 47
Joined: Tue 23 Aug 2016, 09:06

Skeppsritningar

Tue 30 Jan 2018, 14:06

När jag såg Sadaf blev jag sugen på att lägga upp även de två skepp som designats av mina två spelgrupper. Men då jag inte är någon större konstnär så blir mina skepp lite som en fyraårings teckningar på kylskåpet jämfört med de sjukt snygga ritningarna och illustrationerna på Sadaf. Men i alla fall här kommer Baba. Ett klass III skepp som byggts ut, byggts om fallit isär och svetsats ihop igen i omgångar. Skeppet härstammar antagligen från Mira-cirkeln. Men vart de egentligen kommer ifrån är oklart. Vid reparationer hittas ibland uråldriga miriska kvällsböner och bagravningssymboler målade på getskinn som finns uppspända mellan pansarplåtarna och innerväggarna. skeppet ägs för tillfället av en samling profitarkeologer och korridorerna är fullpackade med lårar fyllda med fynd, nedmonterade mosaiker samt skisser av kolonner och pelare. Ibland kan mystiks fotsteg höras, mörka skuggor skymtas eller andetag anas. Kanske är det gruppens fynd som dragit till sig en dhybuk eller så  är det någonting från skeppets tidiga historia som går igen. 
Namn: Baba
Klass: III
Problem: Hemsökt
Moduler, utöver de obligatoriska: Lastutrymmex, Hytter, Medikurgienhet, Docka, Analysenhet, Bergningsenhet, Servicmodul, Acceleratorkanon, Stassisbäddar,
Tillval: Skeppsdatabas, Atmosfärisk landning 

Karta:
https://drive.google.com/open?id=1mQUXk ... xut8e2nmim
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Skeppsritningar

Wed 31 Jan 2018, 00:32

Cool!

Gillar verkligen "formen" på skeppet!
Fria Ligan
 
User avatar
Kapten Farouk
Posts: 44
Joined: Sun 06 May 2012, 22:20
Location: Malmö

Re: Skeppsritningar

Wed 31 Jan 2018, 01:46

Håller med. Fet stämning! 
 
Tobiasekwall
Topic Author
Posts: 47
Joined: Tue 23 Aug 2016, 09:06

Re: Skeppsritningar

Wed 31 Jan 2018, 09:31

Tack, en ständig "side quest" i kampanjen är att försöka samla in mer information om det egna skeppet och dess mystiska bakgrund.
 
samuel
Posts: 50
Joined: Wed 21 Jun 2017, 11:32

Re: Skeppsritningar

Sat 03 Feb 2018, 18:32

wow, jag älskar estetiken. Den fungerar bra i coriolis värld men den är ändå unik. sjukt bra  :mrgreen:
 
Tobiasekwall
Topic Author
Posts: 47
Joined: Tue 23 Aug 2016, 09:06

Re: Skeppsritningar

Mon 05 Feb 2018, 14:25

Tack jag ska inte ta allt för mycket cred, det är ihop klistart och klippt ifrån en massa sci-fi ritningar som ligger ute på internet. Skeppsnamnet, Baba, kommer sig av att skeppets pilots pappa, en Dhabarisk Dhar, har sponsrat besättningen med ett skepp.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests