Beguiled
Topic Author
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Coriolis och Iron Empires

Sun 30 Apr 2017, 16:14

Då var det dags att påbörja en färsk kampanj. Första försöket rann ut i sanden på grund av deltagarnas respektive livspussel. Denna gången har jag en idé om att använda Coriolis till något helt annat än dess etablerade metaplot (antagligen) bygger upp mot. Nämligen att introducera element inspirerade av Iron Empires och dess Vaylen-mask: en utomjordisk intelligens som agerar som en korrumperande kraft och sakta men säkert bryter sönder mänskligheten. Inte rakt av, utan som en kombination av Emissarierna, Coriolisvärlden, och kärnidéerna i Iron Empires. Antagligen kommer Emissarierna få spela exakt samma roll som de gör i Horisontens hemligheter i alla fall, så att konspirationen får fler lager.

Det jag egentligen är ute efter är att spelarna ska få vara en del av upptäckten av masken, eller vad det nu blir. Att sakta men säkert skrapa fram en sanning som faktiskt kan krossa mänskligheten. Som KOMMER krossa mänskligheten, eftersom jag själv inte tror på hjältesagor. Och när de sedan pratar med fraktioner, med räddare i nöden, så inser de att korruptionen redan har hänt. Att det bara är en tidsfråga innan tredje horisonten möter samma öde som redan måste ha drabbat stora delar av mänskligheten. Kanske var det rentav detta hot som gjorde att vi lämnade Al Ardha?

Idén är hur som helst att blanda inspirationskällorna ganska friskt. Först och främst att låta spelarna uppleva Coriolisvärlden, och sedan att låta dem vara del av själva upptäckten av det som är på gång - inte bara marionetter i bakgrunden.

Nästa fråga är helt enkelt hur tusan det ska pusslas ihop. :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests