User avatar
Redheadranger
Topic Author
Posts: 15
Joined: Tue 21 Mar 2017, 21:02

Spelrapport: stjärnloggen (Kan innehålla spår av SPOILERS)

Thu 20 Apr 2017, 22:42

Här kommer det att fyllas på med inrapporterade loggar från oss rollpersoner. Då vi inte vet när det vi upplever en del av metaplotten eller ej vill vi alltid varna för SPOILERS.
 
User avatar
Orion
Posts: 75
Joined: Sun 04 Jan 2015, 01:58

Re: Spelrapport: stjärnloggen (Kan innehålla spår av SPOILERS)

Sat 22 Apr 2017, 11:47

Hej! Vi tänkte som sagt skriva spelrapporter lite var för sig, sedda ur våra karaktärers ögon. Ingen rapport lär bli heltäckande, men tillsammans kommer de komplettera varann och göra läsningen mer levande. Detta är en rapport av första mötet, mestadels sedd ur stuvaren Hazzards ögon.


Följande konversation är ett utdrag ur hemligstämplat material tillhörande Coriolis säkerhetspolis och bör hanteras med största diskretion.

"Ämne: Avvikelse
Från: skyttel.kontakt@coriolis
Till: skyttel.befäl@coriolis
Meddelande: Vi har fått in ytterligare en halvt obegriplig text från en Kuan som hävdar att det förekommit avvikelser bland vår skytteltrafik. Även i detta fall tycks det som om att han inte blivit registrerad i säkerhetsspärren utan bara försvunnit ur registret. Skall vi undersöka det hela vidare, eller lägga det i högen med de övriga virrpannorna?

Bifogat: Tidigare meddelande:

'Ämne: Klagomål angående bristande säkerhet på Coriolis skytteltrafik
Från: hazzard.ganymeda420arrash@scheherazade
Till: skyttel.kontakt@coriolis
Meddelande:
.
Ja vill härmedsända in ett klagomål då ja häromdagen blev ledd av era tjenstemän till en liten skyttel av märket Halwa-840 som for iväg åt helt fel håll och. Istället för Kua Lämnade mig på en torr planet... i händerna på ett gäng förnäma och våldsamma typer (några sköt på mig o ja bröt minatår) som jag tvingades stå ut med länge och väl.
Inte bara krashclandning som riskerade att skrapa mitt äkta Ganymeda-lastexo (original!) utan också jagade av ett annat våldsamt gäng som verkade vara politiker eller nåt. De sköt ner vårt skepp för de sade att det också fanns viktiga folk i och sade att vi hammnade i korselden.
En av dem såg också ut som han som jobbade med skytteln och ledde oss in i den. Han lemnade vi i en oas där vi hittade en annan gubbe som gjorde te o sen åkte vi till en söndersljuten by. Med krämarens hjälp hittade vi en liten fraktare (osäker på modell!!!), o fick kontakt med nån zenit som var med i hemliga säkerhetspolisen. De sa att man inte kan lita på någon, men vi döpte skrppet till Scheherazade o ja vill ha kompensering för min biljetg som skulle ta mig till Kua egentlige .'"

Slut på meddelande
Spelledare över arken i Ullevi.
 
User avatar
Orion
Posts: 75
Joined: Sun 04 Jan 2015, 01:58

Re: Spelrapport: stjärnloggen (Kan innehålla spår av SPOILERS)

Fri 28 Apr 2017, 17:41

Här kommer en liten sammanfattning av vårt andra äventyr, uppdelat på två spelmöten. Åter sett genom stuvaren Hazzards ögon!


Följande konversation är ett utdrag ur hemligstämplat material tillhörande Coriolis säkerhetspolis och bör hanteras med största diskretion.


"Ämne: monster o otäckheter :(
Från: hazzard.ganymeda420arrash@scheherazade
Till: am@kuafrakt
Meddelande:

Mamma! De va en massa hemskheter i rymden !!
Och förlåt att jag missa middan, vi blev ju nersjutna som ja skrev men såg inte om du svara, d dålig mittagning - antenn men har framfall-
Ja had som tur va hamnat blan ett göng riktiga busar som ordnar det mesta, men några ddog ändå de blev liksom helt rivna itu och mitt ganymeda lastexo fick en repa!!!!&&

Vi arbetar för säkerhetspolisen och är agenter men du får inte berätta de för nån. Åkte till en kall gruvplanet för å titta efter en agent som försvann för tio år sedan lika längesom jag vart borta ju ...hemlängtan :(
Men jag har ett lastutrymme och har byggt en egen verkstadså de går endå
.
Besökte ett pariatskepp (modell IV) som hade kraschlandat o hittade monster med mörker i sig de innfek-terade en kompis med sunda värderingar hon är pilot så vi fock ta osstill ett skrotkloster o det va trevligt...ja bad faktiskt till krämaren i smyg, men säg inget till de ANDRA!!!!!!!(!!)
Tillsluut spikade jag fast eett par skyddsplåtar på min ganymeda så ja tänker på min säkerhet mamma javet men nu åker de av för vi lyckades komma undan tillslut
Nu blir det te o dadlar"

Slut på meddelande
Spelledare över arken i Ullevi.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests