Anaythea
Posts: 16
Joined: Thu 21 Jul 2016, 06:25

Re: Rollspelsradio spelar Coriolis

Wed 03 Aug 2016, 11:10

Går materialet till 'Det döende skeppet' att tanka ned någonstans? Hittar det inte i horisontboken.
 
User avatar
Karbonara
Topic Author
Posts: 313
Joined: Fri 05 Jun 2015, 10:42

Re: Rollspelsradio spelar Coriolis

Wed 03 Aug 2016, 13:00

Det kommer supplement framöver...
---------------------------------

Rollspelens andra guldålder är här!

---------------------------------
Spelutvecklare, skribent, och Fria Ligan hang-around. (Det bara blev så.)
 
Guran89
Posts: 22
Joined: Sat 09 Jan 2016, 23:12

Re: Rollspelsradio spelar Coriolis

Fri 26 Aug 2016, 09:18

Nice! Kan inte lyssna på er Genlab Alpha pga spoilerrisken då vi tänkt spela det i min spelgrupp är jag för närvarande inte är SL. Däremot ska jag själv spelleda Coriolis rätt snart, så det är ju perfekt att lyssna på för att komma in i reglerna och stämningen!
 
User avatar
Karbonara
Topic Author
Posts: 313
Joined: Fri 05 Jun 2015, 10:42

Re: Rollspelsradio spelar Coriolis

Fri 26 Aug 2016, 09:29

Precis!

Jag är själv (och har varit... länge, enda sedan Kosta började prata om att de satt och skrev på en ny utgåva) väldigt sugen på att spela och spelleda Coriolis.

Blev väldigt positiv till användandet av M0-motorn men ville spela det först, eller se hur det spelas, innan jag kastade mig över det som SL.
Att prata till sig Kosta som SL för GothCon blev precis den möjligheten - och det kändes helt rätt att försöka dela det med så många andra Coriolis-intresserade som möjligt.

Vi vill ju alla att rollspelet i mörkret mellan stjärnorna får en så lång och ärofylld livslängd som möjligt.

Dessutom. Det ÄR verkligen en Sci-fi setting som inte går att finna någon annanstans.
---------------------------------

Rollspelens andra guldålder är här!

---------------------------------
Spelutvecklare, skribent, och Fria Ligan hang-around. (Det bara blev så.)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests