User avatar
baylox
Topic Author
Posts: 176
Joined: Fri 28 Feb 2014, 13:15

Hur hittar vi härbärget i introäventyret?

Mon 11 Jul 2016, 07:37

Jag kommer givetvis lösa detta själv på något sätt, men hur är det tänkt att RP ska hitta härbärget i introäventyret "Zhar Baghras statyett"? Texterna för Kryddtorget och antikhandeln nämner inte härbärget överhuvudtaget. Jag antar att Kaffrah ska ha den informationen  (eller att RP hittar andra, egna, lösningar), eftersom det är stycket direkt innan härbärget, men det står som sagt inget om det.
Titta vad jag gjort! / Things I've created:
Coriolis - talanger och referensmaterial
Symbaroum - Unsung Heroes of the Abomitorium
Ur Varselklotet/TftL - mysterier & spelböcker
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Hur hittar vi härbärget i introäventyret?

Mon 11 Jul 2016, 10:18

Hej,

Du har helt rätt, det är Kaffrah som vet att Lavim håller till på härberget, det verkar ha fallit bort i texten om ANTIKHANDELN på sid 238. En annan variant är att han inte vet och RP får fråga runt i Arkeologens kurva eller Jinna (Basaren på Kryddtorget sid 238).
Fria Ligan
 
User avatar
baylox
Topic Author
Posts: 176
Joined: Fri 28 Feb 2014, 13:15

Re: Hur hittar vi härbärget i introäventyret?

Mon 11 Jul 2016, 10:24

Låter bra, tack för snabbt svar!
Titta vad jag gjort! / Things I've created:
Coriolis - talanger och referensmaterial
Symbaroum - Unsung Heroes of the Abomitorium
Ur Varselklotet/TftL - mysterier & spelböcker
 
User avatar
Zapp
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Hur hittar vi härbärget i introäventyret?

Mon 11 Jul 2016, 15:03

Jag skulle gissa att även avsnittet om Antikhandeln skulle ha en avslutande punktlista (romblista?), precis som de övriga inledande avsnitten. Så frågan får bli: kan FL kolla i råmanus om det eventuellt funnits fler punkter än den som avhandlats här?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Hur hittar vi härbärget i introäventyret?

Tue 12 Jul 2016, 00:19

Av någon anledning skrev jag inte den delen som en lista så det finns ingen annan text.
Fria Ligan
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Hur hittar vi härbärget i introäventyret?

Sun 14 Aug 2016, 13:55

En annan fråga på introäventyret: Jag får dubbla signaler kring om statyetten är kvar på Kua eller om den finns i "gömstället". Är det öppet för SL eller vad är tanken?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Hur hittar vi härbärget i introäventyret?

Tue 16 Aug 2016, 14:01

En annan fråga på introäventyret: Jag får dubbla signaler kring om statyetten är kvar på Kua eller om den finns i "gömstället". Är det öppet för SL eller vad är tanken?
Vår tanke var att det skulle leda ner på Kua till den öppna sektorn, men som SL är det fritt att göra det som passar er berättelse :)
Fria Ligan
 
User avatar
baylox
Topic Author
Posts: 176
Joined: Fri 28 Feb 2014, 13:15

Re: Hur hittar vi härbärget i introäventyret?

Tue 16 Aug 2016, 14:49

Som Krönikören skriver så står det (ett par gånger, faktiskt, i stycket Bakgrund) att Tamm tappar statyetten på Kua och inte har med sig någon upp till Coriolis, medan resten av äventyret förutsätter att han har en statyett med sig (sista delen blir väldigt ologisk annars). Jag har tolkat det som ett fel i texten (rest från ett första utkast?), men att statyetten inte var den enda som hittades. Tamm har med sig en, men det finns ytterligare i Terenganu-dalen (som givetvis också är värda en massa birr var).
Titta vad jag gjort! / Things I've created:
Coriolis - talanger och referensmaterial
Symbaroum - Unsung Heroes of the Abomitorium
Ur Varselklotet/TftL - mysterier & spelböcker
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Hur hittar vi härbärget i introäventyret?

Tue 16 Aug 2016, 18:11

Koordinaterna till utgrävningsplatsen där fler statyetter ska finnas blir min livlina. Jag hann bara läsa igenom scenariot en gång innan vi körde (inte idealiskt, men funkade faktiskt förvånansvärt bra! På en spelsession dessutom, ca 4-5h!) och upptäckte motsägelserna i texten först i slutscenen! :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests