Johan Ekberg
Topic Author
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Skuggan av Kandah

Sun 22 May 2016, 09:30

När äventyret "Ljusblommans Mörka Blad" gavs ut så nämndes att det var del ett av tre i en kampanj, med namnet "Skuggan av Kandah". De andra två delarna har fortfarande inte dykt upp, men det är ju förståeligt när fokus har legat på att få ut nya versionen av Coriolis.

Jag är dock väldigt nyfiken på vad ni i Fria Ligan har för planer det gäller den här kampanjen. Är tanken att den ska ges ut i sin helhet så småningom, eller får vi nöja oss med enbart första delen? Och ifall alla delar ska ges ut, kommer då Ljusblommans Mörka Blad i en ny version, anpassad till de nya reglerna? Kanske som en del i ett större äventyr där alla delar finns med samtidigt?

Jag undrar helt enkelt hur jag ska förhålla mig till den här första delen... för ifall hela trilogin kommer till slut så väntar jag gärna med att använda äventyret tills alla delar finns utgivna. Det kommer ju finnas gott om material till Coriolis ändå, när Emissarien Som Försvann och olika delmål i kickstartern successivt kommer ut. Men om ni inte har några planer på att släppa hela Skuggan av Kandah-kampanjen så kanske jag vill köra Ljusblommans Mörka Blad som ett eget, fristående äventyr eller som en del i en helt annan kampanj. Så det vore fint med lite info om hur ni tänker kring detta.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Skuggan av Kandah

Sun 22 May 2016, 11:16

När äventyret "Ljusblommans Mörka Blad" gavs ut så nämndes att det var del ett av tre i en kampanj, med namnet "Skuggan av Kandah". De andra två delarna har fortfarande inte dykt upp, men det är ju förståeligt när fokus har legat på att få ut nya versionen av Coriolis.

Jag är dock väldigt nyfiken på vad ni i Fria Ligan har för planer det gäller den här kampanjen. Är tanken att den ska ges ut i sin helhet så småningom, eller får vi nöja oss med enbart första delen? Och ifall alla delar ska ges ut, kommer då Ljusblommans Mörka Blad i en ny version, anpassad till de nya reglerna? Kanske som en del i ett större äventyr där alla delar finns med samtidigt?

Jag undrar helt enkelt hur jag ska förhålla mig till den här första delen... för ifall hela trilogin kommer till slut så väntar jag gärna med att använda äventyret tills alla delar finns utgivna. Det kommer ju finnas gott om material till Coriolis ändå, när Emissarien Som Försvann och olika delmål i kickstartern successivt kommer ut. Men om ni inte har några planer på att släppa hela Skuggan av Kandah-kampanjen så kanske jag vill köra Ljusblommans Mörka Blad som ett eget, fristående äventyr eller som en del i en helt annan kampanj. Så det vore fint med lite info om hur ni tänker kring detta.
LMB har en uppföljare som finns i g-dok-format, Den tredje kaptenen (DKK) och en tänkt avslutning. Vi kommer inte att ha tid att ge ut dem nu - vi måste få ut alla KS-mål först. Tanken är att väva in alla våra lösa trådar i Ikonernas nåd del 2, som dock ligger en bit bort - dvs efter KS-målen. Så spela gärna LMB. Om fler delar kommer är de tänkta att vara fristående så det går att spela trots att lång tid gått.
Fria Ligan
 
Johan Ekberg
Topic Author
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Re: Skuggan av Kandah

Sun 22 May 2016, 13:33

Tack för ditt snabba svar Kosta! Utifrån det du skriver så känns det naturligt att betrakta LMB som fristående i nuläget, och därmed lämpligt att använda lite hur man vill i en egen kampanj. Vore dock kul om de andra delarna också kom ut förstås, även om de inte kopplas lika starkt till LMB som det var tänkt från början.

Jag undrar om du kan förtydliga vad som menas med att "väva in alla lösa trådar" i Ikonernas nåd 2? Handlar det om andra gamla äventyr som varit på tal att ges ut, men som kommer att behandlas på det viset istället? Lubau-sviten 2, Maskmakaren, och liknande grejer?

Sen finns det väl också en rejäl kampanj skriven till Pelarkvadranten, som kanske kommer efter KS-målen? Inte så att jag begär någon releaseplan eller så, men någon liten hint om spännande Coriolis-produkter i framtiden vore intressant att få.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Skuggan av Kandah

Sun 22 May 2016, 15:40

Det finns en massa material till Coriolis. Primärt blir det att få ut det vi har i KS:en. Med "väva" menar jag att vi knyter in de story arcs och metaplottar som har med I KANDAHS SKUGGA och LUBAU i Ikonernas nåd 2.
Fria Ligan
 
Johan Ekberg
Topic Author
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Re: Skuggan av Kandah

Sun 22 May 2016, 20:10

Aha, då förstår jag vad du menar med vävandet. :) Låter väldigt spännande, härligt att ni knyter ihop olika metaplottar så att det blir en extra djup dimension i äventyren. Passar utmärkt med ett sånt upplägg i Coriolis tycker jag, där spelvärlden är full av både maktkamp och mystiska händelser.

Jag har kikat igenom pdf:erna till nya Coriolis nu, och jag är väldigt, väldigt imponerad. Det är så snyggt och så välgjort allting, så ja...det lutar starkt åt att det kommer att ta över förstaplatsen som världens bästa rollspel för min del (från gamla Coriolis då). Den mycket förbättrade beskrivningen av Tredje Horisonten är ett stort plus, layouten är underbar, och illustrationerna är av superhög klass. Ni har verkligen motsvarat mina förväntningar och gjort ett mästerligt rollspel, gratulerar. :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests