johantoresson
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 03 Dec 2015, 16:01

Rollspelsmåndag och Titan Arum

Wed 12 Apr 2017, 11:51

Hallå Forumet!

Vi på Rollspelsmåndag älskar Coriolis och har spelat det hemmasnickrade introduktionsäventyret Titan Arum.
Äventyrets mål är att sköta en förhandling om en urgammal stentavla så den hamnar i fraktionen Konsortiets ägo. Men allt går inte riktigt som det ska.

Här kan ni se oss spela: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... --PGb3pRaQ
Här kan ni ladda ner första boken av tre: https://docs.google.com/document/d/1KQn ... sp=sharing

Mycket nöje
 
Axel Widén
Posts: 46
Joined: Wed 09 Sep 2015, 22:28

Re: Rollspelsmåndag och Titan Arum

Wed 12 Apr 2017, 19:36

Hög kvalitet rakt igenom, både på podden och skriveriet! :) 

Älskar hur Thomas VÄGRAR spela en klassisk "duktig" kapten. 
 
johantoresson
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 03 Dec 2015, 16:01

Re: Rollspelsmåndag och Titan Arum

Wed 12 Apr 2017, 21:43

Tack Axel!
 
addeladde
Posts: 1
Joined: Wed 03 May 2017, 08:21

Re: Rollspelsmåndag och Titan Arum

Wed 03 May 2017, 08:25

Kanonbra. Ser fram emot Bok 2 :)
 
Störningsjouren
Posts: 8
Joined: Tue 14 Feb 2017, 21:36

Re: Rollspelsmåndag och Titan Arum

Wed 28 Jun 2017, 18:53

Välgjort och extra kul att läsa när man följt äventyret i podden! Tack för att du delar med dig. Ser fram emot bok 2!
 
johantoresson
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 03 Dec 2015, 16:01

Re: Rollspelsmåndag och Titan Arum

Tue 05 Jun 2018, 20:36

Nu, nästan ett år senare, är vi nästa måndag klara med bok två av Titan Arum som mer eller mindre av en slump passar utmärkt som introduktion till den officiella kampanjen som börjar med Emissarien som försvann.

Båda böcker går att ladda ner från Rollspelsmåndag.se eller scenariobiblioteket.se.
Vill ni se oss spela Titan Arum finns vi på YouTube.
 
Emma G
Posts: 3
Joined: Thu 02 Aug 2018, 11:14

Re: Rollspelsmåndag och Titan Arum

Thu 06 Sep 2018, 07:34

Hej!
Jag gillade verkligen scenariot Titan Arum och kommer att köra det som första scenario för min rollspelsgrupp. Vi har aldrig tidigare spelat Coriolis så det kommer att bli våran första upplevelse av spelet.

Jag har två frågor; jadeklotet, vad händer med det efter att äventyret är över? Hur blir rollpersonen som har det i sig av med det? Finns det någon beskrivning av jadeklot som artefakt?

I början av kapitel 3 stjäls stentavlan i samband med avlastning av skeppet. Jag har svårt att se att någon av mina spelare kommer att släppa tavlan utom synhåll eller att förvara den med den "vanliga" lasten. Finns det några idéer om hur man kan få tavlan stulen trots försiktig hantering?

Tack på förhand
Emma
 
johantoresson
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 03 Dec 2015, 16:01

Re: Rollspelsmåndag och Titan Arum

Mon 17 Sep 2018, 13:46

Hej Emma!

Vad roligt att du gillar Titan Arum och kanske ännu mer roligt att ni ska spela det! Det är faktiskt skrivet med idén att introducera nya spelare i Coriolis.

SPOILERVARNING

1. När jag hittade på Jadeklotet så hade jag medvetet inte bestämt några detaljer mer än att det är något från mörkret mellan stjärnorna och fungerar "typ" som en kapsel för en mörkervarelse. Säg ett ägg som det växer en djinn i osv. Så idén är att introducera Jadeklotet och sedan se vad spelarna gör med det.

2. Det kanske är otydligt skrivet men idén är att stentavlan redan finns i stuvarcentralen ombord på rymdstationen Coriolis. Det är därifrån den stjäls. Spelarna ger sig alltså av från nomaderna utan stentavlan men förhoppningsvis med ett avtal om att den ska säljas till sina uppdragsgivare.

Hoppas detta svarar på dina frågor.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest