Revolvermannen
Topic Author
Posts: 43
Joined: Thu 30 Jun 2016, 19:27

Små frön i Tsarens Röst

Wed 21 Dec 2016, 22:24

Tsarens Röst är i mina ögon ett alldeles utomordentligt välskrivet äventyr (Nils Hintze rockar)! Några små funderingar dök upp i min Oktober-skadade skalle:

Värdshusvärden Malinka har ett par del riktigt intressanta föremål i sin ägo:
  • karta föreställande en underjordisk passage in i Sibirsk.
  • anteckningsbok med uppgifter om en vetenskapsfe som Snöbaronen önskar kidnappad  från Leongrad.
Antar att dessa små frön såtts för påhittiga spelledare att bygga vidare på? 

På Rurik Zoyas hustak finns en staty av ett lejon vars ögon tittar i kors och tassar saknar klor. Är detta ett subtilt men öppet hån mot Tsar-makten eller bara en obegåvad hantverkar-gnoms måndagsverk?

Ordningens Hjul är ju en förträfflig maskin! Måste erkänna att jag är väldigt sugen på att ge spelarna en chans att rädda hjulet från att glida ner i sjöns iskalla djup...
 
Nilo
Posts: 159
Joined: Thu 14 Apr 2011, 11:55

Re: Små frön i Tsarens Röst

Fri 23 Dec 2016, 15:51

Roligt att du gillar äventyret!

Precis som du skriver finns det både en del frön att själv göra äventyr av och lite signaler om vad det är för orden Zota tillhör.

Ordningens Hjul kommer troligtvis återkomma i Röd måne över Leongrad, (men det kommer i så fall finnas olika möjliga sätt att få in den, beroende på vad som hänt tidigare, var inte rädd för att göra som du vill!) men jag har, precis som du, tänkt att man skulle kunna basera en hel kampanj på maskinen, med fokus på att resa fram och tillbaka i tiden, och till platser bortom Oktoberlandet.

God Jul!

/ Nils
 
Revolvermannen
Topic Author
Posts: 43
Joined: Thu 30 Jun 2016, 19:27

Re: Små frön i Tsarens Röst

Sat 24 Dec 2016, 14:57

Är du alltså samma Nils som skrivit äventyret? Otroligt kul och inspirerande att ni skapare är inne och svarar oss vanliga spelare; jag är ganska färsk på forumet och svenska rollspel överhuvudtaget och inte van vid sådan direktrespons.

Kul att höra om möjliga framtida uppslag!

God jul!
 
Nilo
Posts: 159
Joined: Thu 14 Apr 2011, 11:55

Re: Små frön i Tsarens Röst

Fri 30 Dec 2016, 11:04

Är du alltså samma Nils som skrivit äventyret? Otroligt kul och inspirerande att ni skapare är inne och svarar oss vanliga spelare; jag är ganska färsk på forumet och svenska rollspel överhuvudtaget och inte van vid sådan direktrespons.

Kul att höra om möjliga framtida uppslag!

God jul!
För mig är det tvärt om, otroligt kul att läsare/ spelare är inne och skriver och kommenterar!
God jul!
 
Revolvermannen
Topic Author
Posts: 43
Joined: Thu 30 Jun 2016, 19:27

Re: Små frön i Tsarens Röst

Fri 08 Sep 2017, 20:46

Hördududu, Nils; man kan i en annan tråd läsa om en fortsättning till Tsarens Röst som förhoppningsvis släpps senare i höst. Kommer det att avslöjas vem döljer sig bakom signaturen "Överkavaljer NA" i brevet från Zoyas orden? Eller spelar det ingen roll? Jag har efter cirka arton genomläsningar av boken lyckats hitta en möjlig men oerhört perifer misstänkt...

Har aldrig tidigare haft så mycket nöje med en och samma bokjäv-l som Oktoberlandet, och såklart även Lintovaffären. Man stöter på nya sammanhang och små detaljer varje gång man bläddrar i dem!
 
Nilo
Posts: 159
Joined: Thu 14 Apr 2011, 11:55

Re: Små frön i Tsarens Röst

Sun 10 Sep 2017, 14:00

Den sista najaden som kommer i oktober förklara det mesta med dem hemliga orden men just vem NA avslöjas inte riktigt än! Kul att du gillar spelet :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests