User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Handouts?

Tue 01 Nov 2016, 06:57

För mig är det enkelt och helt odramatiskt: I en förhandling väljer jag det som framstår som det bästa alternativet. Detta är varken första gången jag ger ut själv eller tackar nej till ett förlagserbjudande.  Första utgåvan av Oktoberlandet var mig veterligen det första on-demandrollspelet i Sverige. Med Whitehack, mitt andra spel, har jag tackat nej till fler erbjudande om förlagsutgivning, översättning och distribution, till aktörer både i Sverige och internationellt. Det säljer och spelas ändå, mer faktiskt än många andra svensktillverkade spel, och många av dem som köpt det är jättenöjda med just formgivningen av spelet (recensioner finns här). Så det är inte så att självutgivning är nån sorts nödutgång. Faktum är att det är mer regel än undantag n.d.g. rollspel. Förlagen ger ju i de flesta fall ut grejer de själva skriver.

Lintovaffären ser ut som den gör för att jag ville att boken skulle ha det som kännetecknar en världsbok (illustrationer samt en mer utvecklad layout) samtidigt som den påminner om en roman. Det är som jag ser det en jätteviktig bok — spelvärlden samlad i en volym — och det klart snyggaste jag gjort! Alla borde köpa den :).

Hälsar

Christian
Tack för klargörandet. Vill samtidigt påpeka att jag är den siste som blir besviken över att det släpps supplement snabbt :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests