User avatar
Daarkh
Posts: 80
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Modulen: Granatkastare

Sun 04 Sep 2016, 14:34

Efter vår spelomgång igår, funderade vi lite över denna modul. Hur ser det ut med ammunition till den? 
Har en robot som har denna modul automatiskt oändligt antal granater, eller finns det en gräns (utöver antal Energipoäng) på hur många granater en robot fysiskt kan ha på sig?
I vår scen så hade vår städrobot fått tag på en sån modul och genom ett brutalt övertagande av en hel nattklubb, lyckats pumpat sig full av energipoäng, innan han gick bärsärk inne hos en av gruppens nemesis.

Nu slog han absurt dåligt med sina 9 tärningars attacker och spelgruppen gick som stora förlorare ur den striden, men frågeställningen uppkom ändå...  "Kan jag i teorin stå här och kasta in granater i all oändlighet om jag hade en oändlig strömkälla?".


Så hur ser ni på denna modul? Begränsningar, fördelar, nackdelar osv osv?  
 
User avatar
Fenhorn
Posts: 819
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Mariestad (Sverige, Tellus)

Re: Modulen: Granatkastare

Sun 04 Sep 2016, 15:35

Det är väl mikrodrönare som tillverkar en svag variant av energigranat för en kostnad av en EP. Så en robot med denna modul har inga granater alls i normala fall, han tillverkar dom vid behov om han har energi för det.

I spel så kommer det ju aldrig bli särskilt många utav dessa mikro-energigranater då robotar i spelet aldrig har särskilt många EP.
"War, war never changes" - Lone Wanderer
 
User avatar
Thomas
Posts: 77
Joined: Mon 24 Sep 2012, 19:39

Re: Modulen: Granatkastare

Sun 04 Sep 2016, 15:58

Likt flera andra moduler har den möjligheten att bli väldigt effektiv om det går att öka mängden EP. Kan andra robotar hjälpa den med granatkastare med EP på något sätt finns chansen att tillfälligt bli riktigt farlig.
GZIP: Off