User avatar
Fenhorn
Moderator
Topic Author
Posts: 4439
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Kartfråga

Thu 12 May 2016, 22:53

Jag är förmodligen trött och om man missar något eller läser fel så tenderar man att göra om det hela tiden. Så till frågan: Var ligger (i vilket distrikt) Majorna-5, resp. Uppsamlingsplats A447 (som förmodligen ligger i samma distrikt då det ligger under Majorna-5)?

Blir glad för ett svar och inte bara ett svar utan helst också en referens till var det står i böckerna :?
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
Blatifagus
Posts: 172
Joined: Thu 17 Dec 2015, 12:43
Location: Marjura

Re: Kartfråga

Fri 13 May 2016, 13:57

Jag har inte heller hittat i vilket Distrikt Majorna-5 skulle ligga.
Men jag har gjort antagandet att det ligger i Distrikt 14 utifrån följande information:

På sid. 45 i slutet av stycket EN NY UPPGIFT står det att RP ska till "...uppsamlingsplats A447 utanför Returbruk 112, en återvinningscentral för HebartSopkorp." Senare beskrivs det ju att A447 ligger rakt under Majorna-5.
På sid. 72 i samma bok beskrivs Distrikt 14 lite närmre i stycket DISTRIKT 14 OCH KANJONEN med textrader som
* "I Distrikt 14 finns de flesta av Heliums återvinningsstationer, sopcentraler och väldiga uppläggningsområden för skräp och bråte."
* "Distrikt 14 har få men men höga våningsplan"
* "[Skrotrobotarna] har bringat viss ordning i röran."

Det är ju långt ifrån "bevis" men jag ansåg det passa in i beskrivningen av Majorna-5.
Image
 
User avatar
Thomas
Posts: 94
Joined: Mon 24 Sep 2012, 19:39

Re: Kartfråga

Fri 13 May 2016, 14:16

Har inte boken framför mig och en del ändringar kom med redigeringsarbetet. Ska inte svära på att slutgiltiga texten faktiskt har platsen specificerad. När jag skrev orginaltexten var det ett fritt val men förslagsvis ett distrikt för produktion. Vart är mindre viktigt för historien än att spelarna gillar alternativet. Låt dem välja?
Insta @lofvingart | Writer Svavelvinter, Machinarium , Elysium etcetera
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Topic Author
Posts: 4439
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Kartfråga

Fri 13 May 2016, 15:12

Jo distrikt 14 är det jag kom fram till också och förmodligen det jag kommer att köra med.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests