User avatar
Tim
Topic Author
Posts: 11
Joined: Sun 29 Jan 2017, 00:45

Kritiska skador vid drunkning

Tue 04 Apr 2017, 16:52

Hej!
I regelboken står det att drunkning har ett kritvärde på två. Slår man på den vanliga krit-tabellen för att få veta vilken krit det handlar om? Det känns lite märkligt om man skulle drunkna och få en kritisk skada som mosat öga eller avskuren kroppspulsåder. Det är ju livsfarligt att bada i Tredje horisonten om man riskerar att få huvudet krossat!

Jag antar också att skadepoängen man riskerar att ådra sig vid "attackslagen" när man drunknar försvinner när man kan andas igen. Det stämmer va?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Kritiska skador vid drunkning

Wed 05 Apr 2017, 20:11

Hej!

Använd effekten av "icke-typisk skada" längst ner i krit-tabellen.

Återhämtning av skadepoäng efter drunkning sker på normalt sätt (1 KP / timme).
Fria Ligan
 
Sopbil
Posts: 17
Joined: Wed 22 May 2013, 06:36

Re: Kritiska skador vid drunkning

Fri 29 Dec 2017, 00:30

Halloj,

Använder denna tråd då även jag har en fråga angående drunkning och kritiska skador.

Drunkning och eldskada skall använda effekten av "icke-typisk skada" i tabellen, men icke-typisk skada har en tidsgräns på T6 dagar.

Har jag missat helt hur detta fungerar eller betyder detta att en rollperson kan ligga på havsbotten eller brinna på bål i 6 dagar för att sedan bli räddad med ett par medikurgislag?

EDIT: Hittade nu Karbonaras husregler i en annan tråd så det får väl bli att köra med dom för att undvika komiskt utdragna dödsekvenser.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests