Jonis
Topic Author
Posts: 45
Joined: Mon 12 Sep 2011, 03:55

Vad saknar ni från "gamla" Coriolis?

Thu 12 Jan 2017, 23:27

Jag har nu läst igenom större delen av regelboken + errata och känner att jag saknar vissa grejer. Jag gillade verkligen köpa fördelar/nackdelar/kännetecken biten och även om det finns liknande/motsvarande här så saknar jag ändå vissa grejer, t.ex en kunde ha gått på akademi och stridsskola. Öde var också en kul detalj, både regelmässigt och som kraft. (Skulle bläddrat loss i boken och hittat mer, men har min gamla Coriolis-bok i fel stad.)  

Jag gillade också stridskonstnär som, om jag minns rätt, gjorde obeväpnat lite farligare och att en kunde tillhöra olika skolor. 
Finns någon motsvarighet till detta som jag missat? (Förutom egenskapen stridsvana som ger bättre initiativ. )
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Vad saknar ni från "gamla" Coriolis?

Mon 16 Jan 2017, 23:10

Som SL kan du ju lätt få till de saker du saknar genom att göra talanger som motsvara den regelfunktion du är ute efter. Att ha gått på ZH pilotakademi kan ge + på Pilot och kanske vissa kontakter. Stridskonstnär bör också gå att skapa (kanske som flera talanger i en "skola"). Det enda är väl att se till att de inte blir för mäktiga :)
Fria Ligan
 
Jonis
Topic Author
Posts: 45
Joined: Mon 12 Sep 2011, 03:55

Re: Vad saknar ni från "gamla" Coriolis?

Mon 23 Jan 2017, 01:40

Just nu är jag dock spelare. :) 
Vi får se vart det landar, det lutar åt att jag struntar i det regeltekniska och mest beskriver det som att min karaktär slåss med någon kampsportsträning.
Ska hämta hem min gamla Coriolisbok någon dag och jämföra stridsteknik och vapen etc. men skillnaden bör inte vara alltför stor stats-mässigt nu och då. :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests