• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: CORIOLIS - ERRATA

Mon 23 Oct 2017, 11:45

Här kommer uppdaterade regler för minor i rymdstrid:

Minor avfyras under attackfasen i rundan (fas 5) och använder handlingen Avfyra mina:
Avfyra mina: Placerar ut en mina i segmentet där skeppet befinner sig. Slå ett normalt attackslag och notera resultatet, som representerar hur välplacerad minan är. Inget lås på målet behövs och slaget får inget avdrag för detta. Placera lämplig markör i segmentet för att markera minan. När ett främmande skepp rör sig in i segmentet utlöses omedelbart attacken från minan. Detta sker direkt i pilotfasen i rundan (fas 3). Motmedelskastare kan användas mot minorna i attackögonblicket (detta förbrukar dock skyttens handling i rundan). Skeppet som själv lagt minan utlöser den inte, och inte heller fientliga skepp som redan befinner sig i segmentet. Notera dock att en nukleär mina skadar alla skepp i segmentet, och en antimateriamina skadar alla skepp inom Kort avstånd.
Fria Ligan
 
MrKvisler
Posts: 1
Joined: Fri 29 Dec 2017, 12:19

Re: CORIOLIS - ERRATA

Fri 29 Dec 2017, 22:51

Hej!

Ny här på forumet och har precis spelat Coriolis. Var riktigt kul och ser fram emot mer!

Tänkte kolla om det finns ett tidsmål med erratans släpp då det skulle vara trevligt att få tag i den innan nästa speltillfälle?

Låter som att den pratkiskt taget är klar när man läser den här tråden, stämmer det?

Gott nytt år på er! :^)
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sat 30 Dec 2017, 13:39

För tillfället är det posterna i början av denna tråd som är den officiella erratan.

Gott nytt år!
Fria Ligan
 
fabianbom
Posts: 13
Joined: Tue 26 Apr 2011, 10:34

Re: CORIOLIS - ERRATA

Wed 03 Jan 2018, 19:37

På spåret minor och rymdstrid.

Försökte använda torpeder senast. Och som det är nu så känns det rätt OP. Lite oklart när torpeden handlar. Sist i rundan eller först i rundan. 

Och motmedelskastare känns sjukt bra. I praktiken kan man åka runt och kasta motmedel tills motståndaren får slut på minor. Kanske begränsa ammunitionen i motmedelskastaren? Eller sätta in en färdighetschans för dem, så att de inte automatiskt lyckas?
"I love the whooshing sound deadlines do when passing by" - Douglas Adams
 
Ifrit
Posts: 52
Joined: Sat 16 Apr 2011, 01:57

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sat 06 Jan 2018, 13:40

@fabianbom

Om jag har förstått det rätt så är motmedelskastaren (20k birr) en sensorboj som kan användas en gång?
 
fabianbom
Posts: 13
Joined: Tue 26 Apr 2011, 10:34

Re: CORIOLIS - ERRATA

Tue 16 Jan 2018, 16:10

@fabianbom

Om jag har förstått det rätt så är motmedelskastaren (20k birr) en sensorboj som kan användas en gång?
Är det så? Mycket rimligare i så fall.
"I love the whooshing sound deadlines do when passing by" - Douglas Adams
 
User avatar
Snabelskorna
Posts: 37
Joined: Tue 06 Jun 2017, 11:54

Re: CORIOLIS - ERRATA

Mon 29 Jan 2018, 18:59

På sidan 202 i regelboken står det att spelmarkerna för skeppen i rymdstrid ska ha siffra för storlek, men det finns inga siffror på mina marker. Är det något som tagits bort i produktion, tryckfel i samtliga boxar eller bara hos mig?
"Men slå tärningen då för fan!"
 
User avatar
Watson
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sat 10 Mar 2018, 16:46

Under "pålitliga vapen" (Regelboken s158) står det att det krävs 2 Mörkerpoäng för att generera ett eldavbrott. Normalt kräver ett eldavbrott 3 Mörkerpoäng, och det borde rimligen vara svårare att ge ett pålitligt vapen ett eldavbrott.
...Elementärt, min käre Sherlock
 
User avatar
Toast
Posts: 46
Joined: Sun 16 Apr 2017, 20:50
Location: Stockholm

Re: CORIOLIS - ERRATA

Wed 18 Apr 2018, 22:20

Hej hej!
Hur ser det ut med en officiell ändrad regel-PDF/errata-PDF?
Var ett tag sedan tråden skapades ;)
 
Stuvaren
Posts: 4
Joined: Sat 12 May 2018, 13:32

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sat 12 May 2018, 13:44

Hej!

Jag hittade en annan oklarhet som inte finns med i erratan vad jag kan se.

Tillvalet Turboprojektor ger enligt beskrivningen +1 i hastighet (sid 186) men alla exempelskepp som har den har 2 mer än standardutförande (jämför Blockadbrytaren med övriga 2 på sidan 188, Patrullmodell med övriga 2 på sid 189 och de två varianter av Oryx som har turboprojektorn jämfört med den som inte har det på sid 190) vilket iof känns rimligt med tanke på att det är det dyraste tillvalet.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests