BrotherB
Topic Author
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Fjällhotelet •spoiler•

Wed 09 Jan 2019, 11:00

Under senare delen av kampanjen så man ska föra krig mot hundarna och deras revir med hjälp av råttorna eller kanske i led av storklåda. Ville ingen i min spelgrupp kriga mot hundarna för att minska förlusten av djurliv. Hamnade i en jobbig sits som SL fast efter het debatt med råttorna så blev anfallet av. Nu på efterhand känns det dumt av mig att nästan tvinga dem till det.

Borde man låtit dem försökt mäkla fred med hundarna istället?
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Fjällhotelet •spoiler•

Wed 09 Jan 2019, 19:07

Du vet redan mitt svar på detta :-)

Definitivt låta spelarna styra. Använder du de öppnare kampanj-reglerna från engelsk upplagan eller den svenska?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
BrotherB
Topic Author
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Fjällhotelet •spoiler•

Thu 10 Jan 2019, 07:46

Bara svenska, dom körde vrålåket in i fjällhotelet för att mäkla fred hahahah så det blev en strid. Fast dom fick med sig Lajka och många hundar.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Fjällhotelet •spoiler•

Thu 10 Jan 2019, 14:30

Bara svenska, dom körde vrålåket in i fjällhotelet för att mäkla fred hahahah så det blev en strid. Fast dom fick med sig Lajka och många hundar.
Ok, den engelska varianten är tydligen mer öppen struktur och inte lika styrt till hur man ska spela äventyret (mer som Mutant År Noll). Skulle vara kul att testa det nån gång...
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
BrotherB
Topic Author
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Fjällhotelet •spoiler•

Thu 10 Jan 2019, 14:37

Okay har inte läst den engelska. Min spelgrupp blev snabbt drivna till att slakta alla maskiner och frigöra alla djuren. Dom var i alla revir utom reptilernas. Dem övervägde till och med att döda storklåda för att slippa anfalla fjällhotelet. Och skicka ditt en fredsmäklar grupp.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Fjällhotelet •spoiler•

Thu 10 Jan 2019, 17:01

...vilket hade varit en minst lika intressant utveckling. Det gäller ju att ta in spelarnas önskemål och omsätta dem i nya utmaningar. Vem hade varit emot fredsmäkleriet? Osv..
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
BrotherB
Topic Author
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Fjällhotelet •spoiler•

Thu 10 Jan 2019, 17:35

...vilket hade varit en minst lika intressant utveckling. Det gäller ju att ta in spelarnas önskemål och omsätta dem i nya utmaningar. Vem hade varit emot fredsmäkleriet? Osv..
Jo ska ta med mig det till nästa kampanj och ge spelarna mer frivilja. Ska försöka snickra ihop en spelrapport me flykten från paradiset. Två av gruppens spelare rånade gargarin och döda ett gäng hundar och vargar för att sedan fly med robot dödar karbinen. Så skulle kännas konstigt om hundklanen skulle vilja ha fred med dem två. Fast utöver det kanske.
Nothing lasts, but nothing is lost.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests