User avatar
Watson
Topic Author
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Fler muterade djur

Fri 14 Dec 2018, 13:04

Det hade varit kul med officiella regler för fler muterade djur, speciellt med tanke på det nyligen släppta datorspelet (där man kan spela muterad anka och muterat vildsvin), kanske som en kort PDF med Djurförmågor och sätt att läka trauma mot Instinkt.
...Elementärt, min käre Sherlock
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Fler muterade djur

Fri 14 Dec 2018, 13:44

Ankor - ruggafjädrar.
Vildsvin - böka i marken.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Krinox
Posts: 26
Joined: Thu 28 Jan 2016, 18:07
Location: I närheten av Nowa Warszawa

Re: Fler muterade djur

Wed 19 Dec 2018, 11:44

Hade gärna också sett en officiell pdf, typ:
Genlabbens överlevare.
En samling med djurmutanter, deras djurkrafter osv.
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Fler muterade djur

Wed 19 Dec 2018, 12:54

Kanske ett framtida zonkompendie där frialigan introducerar nya arter med regler för dem. Som med Älgarna.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Fler muterade djur

Sun 28 Apr 2019, 23:01

Senaste zonkompendiumet innehöll regler för vildsvin
 
User avatar
Shads
Posts: 72
Joined: Sat 09 Feb 2019, 15:51

Re: Fler muterade djur

Sat 15 Jun 2019, 19:23

TLDR: Titta i genlab alfa, står en lista på vad du behöver för att göra ditt egna djur.

Det sagt gör ju Fria Ligan det väldigt enkelt att skapa egna djur.

Jag kommer inte ihåg vart i genlab alfa, men där står en uppsättning på vad du behöver göra, och jag drar ifrån minnet nu meeeen.
Du behöver.

1. sätt att få tillbaka instikt relaterat till ditt djur (regelmesigt betyder det bara, du är upptagnen i ett par timmar) 
Fågel: Tvätta fjädrarna.
Gris: Rulla i gytja osv osv. 
2. Välj den bästa grundegenskapen rasen har "Den du kan ha 5 i " relativt till det djur du är
3.  Välj "om det går" vilket ART TYP din ras tillhör, tex (har dem vassa klor och tänder, kan dem äta växter osv osv)
kan dem logist sättas in under någon exiterande djurtyp i genlab alfa använd den.
NOTERING: lås dig inte fast vid vad som står i boken, hittar du inte något som logiskt täcker djurförmågorna, plock  och välj vilka dem kan ta för hand.
4. Vildsinnes förmågor: finns det inte i boken, HITT  PÅ NÅT :D, ett bra tips är tex att jämnföra andra förmågor/Mutationer, 

ta insekts vingar tex.
om du är en fågel använd dem reglerna för MP (översatt till VP såklart) samt ta bort förmågan att attackera med vingarna (Dem kunde surra eller liknande) 
OCH BOOM, perfekt likelse till att flyga och vad det kostar ,vad det har för effekt osv.
 
En skillnad jag märkt med Mutationer vs djur förmågor. är att Mutationer har ofta 2-3 applikationer, varav Djurförmågor ofta bara har 1-2 (oftast?) 
detta ser jag som en balansgång pga Mutanter, faktiskt förlorar en GE, när dem utväcklar nya mutationer, till skillnad ifrån Djur, när dem utväcklar nya djurförmågor då dem inte får permanent stryk i GE (Sen att dem kan bli förvildade och virra ut i skogen för att för evigt vara vilda är en annan sak i sig :P


så Mutationer är lite mer kraftullare, men dem betalar ett högre pris.
Tänk på denna skillnaden när du modiferar mutationer till djurförmågor.

Eller hitta på helt egna! 
Allt du behöver göra är att ettablera hur mycket VP/MP/IP/ osv, det kostar att använda, om det är en Förhöjande Djurförmåga/mutation, Reaktiv, eller ingetdera. och sen såklart detaljerna i dess effekt och räckvidd.

Ingen hanväsa till liknande redan existerande mutationer/förmågor, för att få ett bra hum :3

SÅ nu har jag ordbajsat färdigt , blev lite mer! 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests