drapkin
Topic Author
Posts: 4
Joined: Wed 31 Oct 2018, 18:41

Operationer

Wed 31 Oct 2018, 18:46

Tjenare!

Har fått tag på en amerikansk version av genlab och i den regelboken finns det strategiska faser både för spelarna och för spelledaren. Där spelarna planerar för resistansens verksamhet medan spelledaren har hand om betraktarnas verksamhet.

Existerar det i den svenska versionen och om inte, vet någon varför i så fall?
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Operationer

Wed 31 Oct 2018, 19:45

Kanske är bäst att konstruktörerna själva bekräftar, men om jag inte minns fel så valde man att bygga ut den strategiska delen av kampanjen när det släpptes på engelska eftersom man inte var riktigt nöjd med den som kom med i originalutgåvan. Tror även att det finns en länk med PDF för den engelska kampanjen någonstans här på forumet.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
marat
Posts: 9
Joined: Mon 07 Jul 2014, 11:46

Re: Operationer

Wed 31 Oct 2018, 21:20

Jag gjorde ett par häften med kampanjreglerna för min spelgrupp (ett för SL, ett för spelarna). Med förbehåll för att det rör sig om en fulöversättning/sammanfattning och kanske dras med insmugna felaktigheter så bifogar jag spelarhäftet här (SL-häftet verkar vara för stort (?) för att bifoga, kan maila över om det är av intresse).

(Jag antar att det är ok för FL eftersom de var schyssta nog att ge oss svenska spelare engelska kampanjreglerna. Om det inte är det så radera meddelandet och säg till vetja!)
Attachments
RPGAkompendium.pdf
(182.32 KiB) Downloaded 354 times
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Operationer

Sat 03 Nov 2018, 18:13

Snyggt, tar för mig av detta. Gillar ditt arbete starkt hoppas FL låter det vara kvar.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Operationer

Mon 05 Nov 2018, 18:17

Snyggt jobbat av marat!

Jo, vi valde att bygga om kampanjdelen lite i den engelska utgåvan. Inte i första hand för att vi var missnöjda med den svenska, utan för att vi ville ha en mer öppen struktur då folk internationellt förknippar Mutant: Year Zero med sandbox-spel. Svenska Genlab Alfa är en lite mer rälsad/klassisk kampanj, på gott och ont.

Vi kan dela engelska PDF:en backers och köpare av svenska Genlab, bara mejla support@frialigan.se så fixar vi det. :)
Fria Ligan
 
drapkin
Topic Author
Posts: 4
Joined: Wed 31 Oct 2018, 18:41

Re: Operationer

Mon 05 Nov 2018, 18:19

Tack för alla svar! 

Hittade en annan tråd där det stod att den delen inte fanns när dom gjorde den svenska delen utan utvecklades just för den internationella.
Och tack för den välskrivna pdf:en, den använder jag mer än gärna!
 
marat
Posts: 9
Joined: Mon 07 Jul 2014, 11:46

Re: Operationer

Wed 07 Nov 2018, 15:07

Kul om ni har nytta av den!

Den som vill ha SL-häftet kan skicka ett pm så mailar jag över det. Enda skillnaden mellan häftena är att SL-versionen har med de nya drag som öppnar upp sig för betraktarna under kampanjens gång (och de modifikationer vissa kampanjhändelser har på upproriskhet osv) + ett par hemmasnickrande tabeller för att snabbt slumpa fram djur-SLP:s.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests