osbjer
Topic Author
Posts: 24
Joined: Sun 02 Jun 2013, 22:46

"Zonkarta" över Paradisdalen

Sat 16 Jul 2016, 14:29

Är det någon som har gjort en karta över Paradisdalen som motsvarar en vanlig zonkarta i grundspelet. Jag vill kunna använda den till hexcrawlande i PD. 

/j
 
Oddball_E8
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: "Zonkarta" över Paradisdalen

Mon 18 Jul 2016, 00:26

Oooh, det hade varit najs att ha :)
 
User avatar
Daarkh
Posts: 94
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: "Zonkarta" över Paradisdalen

Sun 24 Jul 2016, 08:38

Har gjort en till våran kampanj men den är lite speciell då jag ändrat en hel del i storyn för att passa in i våran År Noll krönika, så vår Paradisdal ligger i Hälsingland och är därmed lite förändrad för att passa denna miljö.

Edit: Här är en länk till vår karta
 
osbjer
Topic Author
Posts: 24
Joined: Sun 02 Jun 2013, 22:46

Re: "Zonkarta" över Paradisdalen

Mon 25 Jul 2016, 10:01

Har gjort en till våran kampanj men den är lite speciell då jag ändrat en hel del i storyn för att passa in i våran År Noll krönika, så vår Paradisdal ligger i Hälsingland och är därmed lite förändrad för att passa denna miljö.

Edit: Här är en länk till vår karta
Stiligt! Hur har du gjort den? Jag har börjat göra en i Gimp, men jag är ganska kass på det än så länge :)
/j
 
User avatar
Daarkh
Posts: 94
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: "Zonkarta" över Paradisdalen

Mon 25 Jul 2016, 16:43

Lager efter lager. Jag börjar med att ta screenshots på hitta.nu eller eniros karta över området och lägger samman dom som lager ett.
Sen börjar jag med att markera ut de viktiga landmärken och vägrester jag vill ska stå kvar i ett nytt lager, därefter ett lager med allt vatten. I vår krönika har vattennivåerna höjt pga att Sverige har fått ett nästan tropiskt klimat och naturen har tagit tillbaka stora delar av städerna. Så jag förstorar alltid de existerande sjöar och älvar som finns i området, och gör träskmark ängar och liknande lågland.
Sen gör jag slutligen marken, i kartfärgen.

När allt är klart lägger jag fria ligans kartlinjer ovanpå, gärna tillsammans med ett gulnat och lortigt papper som jag gör nästan transparent.

Den allra sists detaljen är spelarnas anteckningar. Medan vi spelar får alla spelare vita anteckningspapper, som de ritar och klottrar på. Jag ber den skissa saker de mött och dessa skisser scannar jag in och lägger in i ett eget lager. Grymt kul att ha kvar och titta på under senare spelomgångar.
 
osbjer
Topic Author
Posts: 24
Joined: Sun 02 Jun 2013, 22:46

Re: "Zonkarta" över Paradisdalen

Tue 26 Jul 2016, 09:10

Låter grymt. Jag ska försöka mig på att slutföra mitt projekt med din hjälp. 
Kul idé med anteckningarna!

/j

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests