Oskar
Topic Author
Posts: 106
Joined: Fri 27 Apr 2012, 13:55

Ammunition till kadunder

Fri 18 Mar 2016, 02:07

Kaninernas kadunder laddas med skrot, om jag inte minns fel. Hur funkar det regeltekniskt, om en rollperson skulle använda det? Används vanliga patroner och skrotet är att betrakta som inräknat i laddningen?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Ammunition till kadunder

Fri 18 Mar 2016, 02:31

Det jag kör med att bara Smartbunny (glömt vad han heter) kan göra krut i Genlab Alfa. I Zonen så blir ju denna gren rubbitarna och de kan göra krut även om eventuella "rubbitarker" inte har genomfört projektet Sprängämnen (får väl räknas som om de har det projektet). Om man har tumme med kaninerna (eller tumme med rubbitarna senare sen i Zonen) så kan man köpa krut för ungefär 1/4 per dos. Skrot plockar man upp allt eftersom.

Ska väl tilläggas att det aldrig kom på tal när vi spelade Genlab Alfa. Ingen spelare var kanin och spelarnas relation till kaninerna var ansträngd som bäst. Nu i Zonen så har relationen till rubbitarna fallerat (hm, konstigt). Så ovanstående idé var något som jag tänkte ut utifall det skulle komma på tal.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
Mr Variation
Posts: 25
Joined: Wed 18 Jul 2012, 15:54
Location: Söderhamn

Re: Ammunition till kadunder

Fri 18 Mar 2016, 16:56

Jag har kört att RP kan bryta ned vanlig ammo om de vill. Om de väljer att skjuta iväg hagel, fullmantlat osv. eller bara grus och muttrar är mest fluff, och behöver inga regler. Om RP väljer att peta glasskärvor i pipan så låter man dem väl :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest