User avatar
Jurij 1138
Posts: 329
Joined: Fri 29 Apr 2011, 09:15
Location: Zonen på Öarna

Re: Andra djurarter?

Mon 13 Jul 2015, 13:42

Fåglarna skulle ju bara flyga iväg från genbas alfa, inget större äventyr till att fly. hehe

fåglarna är i genbas delta som är en under jord eller med gallertak.
Fast så enkelt är det ju givetvis inte, vilket man kan få en hint om i slutet av Flykten Från Paradiset.
________________________
Meka Extraordinaire
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Andra djurarter?

Tue 14 Jul 2015, 19:53

Lite snygga "conceptbilder" på muterade grisar: https://www.kickstarter.com/projects/oi ... phic-novel
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Andra djurarter?

Thu 24 Sep 2015, 18:11

behöver eventuellt andra djurmutanter som finns vara ur-nordiska?
tänkte på att forntidens forskare mycket väl kan ha gjort sina djurförsök även på andra djur från exempelvis Kolmården, Orsa djurpark och liknande ställen där det finns mer exotiska djur.
däremot kan det ju finnas färre av dessa så att de kan ha svårt att finna en partner att föröka sig med här i Svedala och vissa har väl förmodligen uppenbara problem med att överleva i nordens karga atomvinterklimat! =)
 
Ötzi
Posts: 26
Joined: Sun 14 Sep 2014, 10:32

Re: Andra djurarter?

Sun 27 Sep 2015, 23:34

Med tanke på att det finns både luftmuränor, landhajar och talande sköldpaddor är det ganska rimligt att anta att det kan finnas andra utomnordiska djur också. Jag föreställer mig att de som skapade djurmutanterna utgick från en bank med frysta genprover snarare än infångade levande djur.
Ingen röta utan artefakter.
 
Matte84
Posts: 2
Joined: Sat 30 Jan 2016, 17:33

Re: Andra djurarter?

Sat 30 Jan 2016, 17:38

Hur skulle ni göra med fladdermöss?
Har en idé om att göra en fladdermus karaktär men har ingen aning om vilken klan jag ska sätta honom eller om han ens ska ha vingar?
Har han vingar kan ju andra egenskaper bli svåra/omöjliga tex hantera skjutvapen?
Har han inte vingar så har han med säkerhet klor/huggtänder ändå och förmodligen en snar liknande djuregenskap som mutationen Sonar?
 
Matte84
Posts: 2
Joined: Sat 30 Jan 2016, 17:33

Re: Andra djurarter?

Tue 20 Sep 2016, 12:07

Funderar på en fisk art tex hajar/muräna/piraya.
Tänkte mera ha dem som en fiende mot mitt gäng som lever ute på haven då vi kör Det Döda Blå just nu.
Tänkte ge dem "fisk" relaterade krafter så simma snabbt, kanske bli lite blindgalna om det kommer blod i vattnet mm.
Tänkte även köra på lite kliché med att de är pirater så klar.
Tankar på vilka djurkrafter en Haj tex bör ha?
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Andra djurarter?

Tue 20 Sep 2016, 12:49

Visenten, Europas bison.
Europas största, tyngsta och häftigaste däggdjur!

Vilt levande i Polen och finns i Sverige bland annat på Skansen, Avestas visentpark & Borås djurpark.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Visent

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests