Nico_Phtyme
Topic Author
Posts: 72
Joined: Sat 20 Apr 2013, 23:08

Andra djurarter?

Wed 03 Jun 2015, 19:45

Hej!

Tänkte bara höra lite tankar om eventuellt andra djurarter att ha med i paradiset, alternativt efter kampanjens slut. Ett par arter saknar jag från M:UA! Alla sorters fåglar, till exempel. Gåsapågar fanns ju i UA, till exempel. Nuvarande forskning visar på att kråkfåglar i snitt är ungefär lika smarta som schimpanser och bonoboer, så det känns inte helt taget ur luften att enklavmänniskan skulle ha experimenterat fram muterade sådana.

Älgar vet jag finns som extramaterial någonstans, men jag har inte kommit över dem än. En av mina spelare vill spela igelkott, vilket jag löst genom att lägga till dem till gnagarklanen, helt enkelt.

Är det några av er andra som lagt till/önskar lägga till nya sorters djur?
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Andra djurarter?

Wed 03 Jun 2015, 20:58

Är det några av er andra som lagt till/önskar lägga till nya sorters djur?
Gris (Förgasaren/PDIK, Manfred Lund/NKT, Gottne Kruus)
Vildsvin (Ulkenköv/NKT)
Bäver (Mäster Senaph/PDIK)
Ren (Vaja-Lisa/NKT, Zigge Zmolk)
Får (Solvej Brååk/PDIK)
Gås(Flode/NKT, Frank-Frank Peckwick/HMÄ)
Mammut (Baronen/NKT)
Utter (Zander/Adelia Hartman/HMÄ)
Stork (Knaus Zettler/U:DEK)
Tjur (Ricky Pogger/GEK)
Get (Oswald Köttz/NKT)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Cliff 82
Posts: 2
Joined: Sat 23 May 2015, 23:44

Re: Andra djurarter?

Thu 04 Jun 2015, 15:23

Jag har själv tänkt skriva ihop en fågelklan, faktiskt. Jag behöver bara kolla upp Insektsvingar så att jag kan få till en bra, balanserad djurförmåga att flyga med.
Älgar vet jag finns som extramaterial någonstans, men jag har inte kommit över dem än. En av mina spelare vill spela igelkott, vilket jag löst genom att lägga till dem till gnagarklanen, helt enkelt.
Har du funderat på att låna mekanik från... Mänsklig Planta, tror jag, för att modellera taggarna?
 
Terraz
Posts: 27
Joined: Thu 21 May 2015, 20:31

Re: Andra djurarter?

Thu 04 Jun 2015, 19:06

Elefaaaaaaaaaant.

Kanse inte.

Faaaaaant.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Andra djurarter?

Thu 04 Jun 2015, 20:42

Är det några av er andra som lagt till/önskar lägga till nya sorters djur?
Gris (Förgasaren/PDIK, Manfred Lund/NKT, Gottne Kruus)
Vildsvin (Ulkenköv/NKT)
Bäver (Mäster Senaph/PDIK)
Ren (Vaja-Lisa/NKT, Zigge Zmolk)
Får (Solvej Brååk/PDIK)
Gås(Flode/NKT, Frank-Frank Peckwick/HMÄ)
Mammut (Baronen/NKT)
Utter (Zander/Adelia Hartman/HMÄ)
Stork (Knaus Zettler/U:DEK)
Tjur (Ricky Pogger/GEK)
Get (Oswald Köttz/NKT)
En annan tanke kring detta. Ingen av ovanstående djurtyper (ok, möjligtvis mammuten) känns som helt malplacerad i svensk fauna heller. Vi pratar ju inga tigrar, noshörningar, krokodiler eller kängurus :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Nico_Phtyme
Topic Author
Posts: 72
Joined: Sat 20 Apr 2013, 23:08

Re: Andra djurarter?

Fri 05 Jun 2015, 00:54

Nej, precis! Och jag skulle nästan säga att korpar och kråkor är mer "nordiska" än gäss. Kanske om man är skåning eller die-hard Selma Lagerlöf-fan... Kråkorna i Fritz The Cat som inspirationskälla, kanske?

och så har vi såklart den beryktade bjärven
 
User avatar
Lejonel
Posts: 52
Joined: Fri 10 Apr 2015, 09:38

Re: Andra djurarter?

Fri 05 Jun 2015, 12:54

Älgarna finns med i ett nummer av Fenix och även i Dö köttätare, dö (Zonkompendium 4), om jag inte misstar mig. Har inte fått tag på kompendiet än så jag vet inte hur det slutligen blev med detta.

Har för mig att jag läst någonstans att andra klaner helt enkelt kan sägas komma från andra installationer, typ Genlab Beta, Gamma, Delta osv. Reptilmän, exempelvis, tycks ju också ha uppstått på (eller smitit till) andra platser redan innan Genlab Alfa-kampanjen (se zonkompendiet "I reptilmännens spår").

Men reptilmännen kan ju också förklaras med spontant "mutagen"-läkage. Deras rått-aktiga ledare "Flisan" också, för den delen... :mrgreen:
 
Nico_Phtyme
Topic Author
Posts: 72
Joined: Sat 20 Apr 2013, 23:08

Re: Andra djurarter?

Fri 05 Jun 2015, 21:12

Men reptilmännen kan ju också förklaras med spontant "mutagen"-läkage. Deras rått-aktiga ledare "Flisan" också, för den delen... :mrgreen:
Hjältar i ett nötskal, sköldpaddskraft?
 
User avatar
Eldhierta
Posts: 422
Joined: Thu 19 Feb 2015, 10:39

Re: Andra djurarter?

Sat 20 Jun 2015, 13:39

Håller på och skriver ett kompendium om en stor klan av klövdjur, håll ut! :) Är inte riktigt klart att läggas upp än, men så fort det är lite någorlunda finputsat lägger jag upp det på forat :D
 
putte
Posts: 25
Joined: Sat 02 May 2015, 15:56

Re: Andra djurarter?

Mon 13 Jul 2015, 11:49

Fåglarna skulle ju bara flyga iväg från genbas alfa, inget större äventyr till att fly. hehe

fåglarna är i genbas delta som är en under jord eller med gallertak.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests