HenrikBergander
Topic Author
Posts: 1
Joined: Wed 15 Aug 2018, 23:03

[spoiler} introäventyr grundboxen

Sun 19 Aug 2018, 13:36

Jag tycker mycket om introäventyret i grundboxen, men jag undrar om ni andra spelledare har gjort något för att utveckla det? Har ni fortsatt i samma ark och byggt på samma personer och intriger? Hot korten är fantasieggande och kan få en att tänka utanför lådan. Tycker stjärnblosset som far över himlen och kraschar är spännande. Men denna nedslagsplats omskrivs bara med några få sidor och jag skulle vilja göra denna scen större och mer intressant. 

1. Kanske låta dem hitta överlevande i kraschen som kanske blivit skadade?
2. Fler intressanta fynd utan att det för den skull gör spelarna OP. Kanske fynd som inte överlever tidens tand, men som kan överleva en krasch? Fynd som kan vara till hjälp för arken och som är så attraktiva att fler vill åt dem. 
3. Kanske nya äventyrsuppslag som ett resultat av att de upptäckt i kraschen? 

Vilka intressanta vändningar har introäventyret tagit i era egna grupper? 

 
 
Halo
Posts: 20
Joined: Tue 17 Feb 2015, 11:08

Re: [spoiler} introäventyr grundboxen

Fri 24 Aug 2018, 12:15

Visst är det vattekrisscenariot som är föreslaget intro äventyr? Jag har inte kört det ännu, men gör det antagligen när jag drar kortet eller om jag tycker att deras tillvaro börjar bli för behaglig. Hade jag däremot kört introäventyret hade jag helt klart gjort det som del av hela kampanjen om jag hade för avsikt att köra den.

När jag drog kortet med det lysande klotet som sakta for fram och kraschade och dom bestämde sig för att försöka hitta nedslagsplatsen så lät jag det vara i samband med en bunker. Dom har hittat en hel del metallrester och sådant som skulle kunna komma från en farkost. Dom spenderade en hel del tid där och det har onekligen lett till en rad andra uppslag, och en del fynd. Hade dom däremot struntat i det hade jag låtit nedslagsplatsen vara utanför stan mest troligen.

Jag är inte så oroliga för att fynden skall göra dom för starka, både dom och deras prylar går sönder stup i kvarten. :D En av bossarna har dessutom tagit en del av deras saker eftersom han ansåg att dom gjorde jobbet inom hans område.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests