User avatar
HankTheTank
Posts: 195
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Sat 01 Oct 2016, 14:28

Ojoj. Hinner inte uppdatera vart efter då det hänt ganska mycket runt spelbordet. skall försöka komma i fas här, men då får vi snabbspola visa delar;)

Djuren letar sig söder ut bland ruinerna. De försöker följa den stora forntidsväg som spränger in genom landskapet så gott det går.
Vägen är full med sönderrostade forntidsvagnar, då och då letar sig flockar med strykarhundar upp på vägen, men följet undviker dem skickligt. Mycket tack vare Leons vakande blick och känsla för förändringar i omgivningen.

Under färden gör följet små stickspår ut från vägen, mest av nyfikenhet men också för att både vatten och mat börjar tryta. Leon hittar en gammal korvvagn med intakta däck. Veiron hittar en till katana i ruinerna av ett radhus. så nu har han två av dessa artefakter.
Under sina undersökningar ser dem tre mänskliga gestalter som rör sig bland ruinerna. Gestalterna är klädda i långa lappade rockar, huvor och läskiga masker. Djuren bestämmer sig för att skugga dem.
De tre nykomlingarna ger sig av mellan ruinerna och vegetationen blir mer påtaglig. Området börjar mer likna en skog eller kanske djungel, mer än en ruinstad. Här och var ser dock djuren rester av fallna byggnader, tätt övervuxna av rötter, träd och växter. De tre zonfararna slår lägger i en grottöppning och tänder en eld. Öppningen är väldigt stor och grottan leder ca 25-50 meter in i urberget, men slutar abrupt i en enorm port av stål.
Zonfararna verkar inte bry sig om porten, utan använder grottan som skydd mot väder och vind. den starka lukten av mat sprider sig till djurens nosar och det vattnas i munnen på Leon och Veiron när de känner lukten av grillat kött. Ötzil där i mot blir väldigt intresserad av porten och Zonfararnas tillhörigheter.

Djuren konfererar och bestämmer sig för att helt enkelt råna Zonfararna. Sagt och gjort, under vapenhot och morrande så lättas de tre främlingarna på sin packning. Lite mat och vatten blir bytet. Samt att äventyrarna får sig en bättre blick av den stora porten i berget. Den verkar inte gå att öppna, men Veiron lägger märke till att ett bort flagnat emblem kan skymtas i rosten.
en stor bläckfisk med en ring runt (Denna port kommer figurera senare i kampanjen).
Djuren försöker tafatt kommunicera med främlingarna samtidigt som de håller dem under hot med hjälp av ett hagelgevär och Veirons Kataner. Tyvärr verkar inte främlingarna förstå ett dyft av det djuren säger. Djuren backar därifrån men ser så hotfulla ut som de kan, för att slippa eventuella förföljare.

Resan fortsätter tillbaka mot den stora vägen, och näst kommande dag överraskas sällskapet av en otäck storm och tvingas ta skydd i några slitna bilvrak. När stormen lagt sig åter upptar de färden söder ut, men håller sig till vägen nu.
På vägen sker tre intressanta händelser.
Den första är att de passerar en enormt stor båt som ligger halvt på torra land, när djuren försöker smyga närmare för att få sig en bättre titt, blir de upptäckta av utkikar. Ett larm verkar gå inne i kolossen. ett flertal människor, fast med uppenbara mutationer, både kvinnor och män stormar ut från båten. samtliga håller grova tillhyggen i händerna och dem ser väldigt hotfulla ut.
Veiron och Ötzil tittar nervöst på varandra, Vafan skall vi göra?? Leon lägger benen på ryggen och de andra två följer straxt efter.
Paradisdalens hjältar flyr hals över huvud längre in i zonen.

Den andra intressanta händelsen är när dem passerar ett mycket stort delvis intakt komplex med hus. Djuren spanar och försöker minnas från böcker vad det stora huset kan vara.
Veiron känner till sist igen byggnaden och kan meddela att det är förmodligen är ett sjukhus. Vid närmare titt ser följet att det hänger gamla bokstäver på husets fasad. Tyvärr har några av dem fallit bort och gruppen har svårt att lista ut ordet. Till sist kommer både Ötzil och Leon på det. Det har stått "Karolinska" på hus fasaden. Möjligen har det stått Karolinska sjukhuset men det är omöjligt att tyda.
Trots att omgivningen är full av ruiner så verkar tre av huvudbyggnaderna vara i förvånansvärt bra skick. Uppfarten verkar upprensad och städad från skrot, som om någon fortfarande använder vägen.
Leons vassa blick upptäcker tre svävande farkoster uppe i himlen, de verkar patrullera kring området. Han identifierar dem snabb som Drönare, modellen liknar de avskyvärda surrande metal asen som gjort livet surt för dem i paradisdalen.
Han berättar för de andra två om vad han sett. -Vi borde gå härifrån, metalkräken bor här. De svävar i luften. Veiron instämmer.... Som från ingenstans fylls Ötzil av ett djupt raseri! I ett frenesi av sällan skådad karaktär stormar han fram mot byggnaden. En av drönarna upptäcker honom och ändrar sin kurs. Metalliska varningar ljuder ur högtalare, men Ötzil ignorerar allt.
Ötzil svingar sin slunga över huvudet och slunar ilsket iväg en sten mot maskinvarelsen! Veiron och Leon hinner inte ens reagera på vad som sker. Stenen träffar roboten och en stor buckla uppstår i dess plåt, en sista varning ropas ut sedan börjar maskinen spy ut sina röda värmestrålar mot Ötzil...

Ötzils kropp skadas svårt av dem brännande strålarna som sprutar ur roboten. det luktar bränd kanin lång väg. Leon vaknar till sans från sin chock och drar upp Robotförgörar karbinen, han tar sikte men håller tappar balansen. ett skott går av men råkar samtidigt ha sönder karbinen när han drar upp den.
Drönaren störtar till backen när den träffas av Leons skott. Maskinen slår i marken med ett brak. Veiron springer svärandes fram till den svårt brända kaninen som ligger på uppfarten till sjukhusets akutintag.  Ötzil får en skopa ovett från båda sina resekamrater! Dels för hans enorma dumhet och dels för att robotdödar karbinen verkar ha gått sönder!!  -Jävla stolle!! Skriker Leon förargat.
sällskapet tvingas lämna Karolinska bakom sig då två andra drönare dyker upp!
Veiron och Leon är efter detta mycket förargade på sin opålitliga Alfa. och överväger att lämna kaninskrället ute i zonen för att ruttna!

(Edit) Glömde en viktig sak. På färden innan bron så gör följet en snabb avstickare. På den resan upptäcker rollpersonerna ett mystiskt följe, följet är klädda i slöjor.
Djuren blir vittne till när följet placerar en liten människovalp på en sten och går sedan därifrån. Förundrade över händelsen tar djuren upp valpen och följer efter dem mystiska individerna på håll.

I flackt landskap samlas följet runt en stor metallplatta i marken. Med ett öronbedövande buller glider plattan isär och tjock rök stiger upp från hålet. Dem slöjbeklädda människorna börjar sjunga monotont och dansa av och ann. Efter några timmar återsluts hålet och slöjsälskapet försvinner bort mellan några träruckel och blir som uppslukade av jorden.
Djuren känner sig besvärade över detta och bestämmer sig för att lämna platsen.

Sessionen tredje intressanta händelse:
Efter någon dags vila så fortsätter färden. Vägen leder dem till en uråldrig bro över ett väldigt illaluktande vatten drag. Bron verkar svårt medtagen, men har lagats på flera ställen. Här och var täcker bilvrak, korrigerad plåt, lycktstolpar och annan skrot de stora hålen som uppstått i forntiden....
Last edited by HankTheTank on Sat 01 Oct 2016, 15:56, edited 1 time in total.
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 195
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Sat 01 Oct 2016, 15:40

När djuren till sist tagit mod till sig börjar dem forcera bron. Den är ranglig och skev. Och hålls samman av uråldriga och rostiga järnbalkar. Det knakar och gnisslar oroväckande. Leon ser att bron används frekvent av andra, det går spår åt båda hållen.

Ur zonsmogen på bron lösgör det sig en gestalt. Gestalten är smal och smärt, iklädd långrock och en slokhat. Ansiktet skyms av en forntida skyddsmask.
Båda parter stannar tvärt och deras blickar möts.

Den mystiska främlingen höjer sina händer i en fredlig gest, djuren avvaktar och iakttar. Främlingen lättar på sin skyddsmask och blottar ett kvinnoansikte.
Hon har ett smalt allvarligt ansikte med blå-gröna ögon och rött hår.
Kvinnan presenterar sig som fransisca, och berättar att hon är en zonresande upptäckare. Djuren svarar lite tafatt, häpna över att hon kan tala.
Djuren berättar att de kommer från en mycket lång resa och tidigare varit fängslade, kvinnan lyssnar intresserat. De fortsätter berätta att dem börjar må lite illa av luften här i zonen och att deras proviant börjar ta slut. Djuren fortsätter sin historia och visar upp människovalpen som de hittat.
Fransisca visar sig väldigt intresserad av valpens ursprung och djuren försöker till sist ge bort den till zonstrykaren.
Hon tackar vänligt nej till erbjudandet och förklarar att bara ett par km i östlig riktning finns en befolkad utpost kallad Köphuset, där kan dem säkert sälja barnet till några av slavhandlarna.
Där i mot är hon mycket intresserad av att höra var rollpersonerna hittade valpen.
Dem förhandlar och diskuterar lite.
Det visar sig att Fransisca letar efter en ond sekt, som sägs äga ett fruktansvärt vapen. Hon berättar att hon sökt efter sekten länge och att hon vill stoppa den. Hon förklarar vidare att "valpen" som äventyrarna bär på, mycket troligen kommer från den sekten och att ritualen som utfördes stämmer in på sektens beteende.
Fransisca lovar att föra djuren till köpehuset om de först visar henne vägen till vart dem såg sekten sist och hjälper henne oskadlig göra dem onda.

Djuren väljer att ta Fransiscas erbjudande och säger att dem gärna hjälper henne i utbyte mot en trygg plats att vila ut på samt tvätta av sig rötan (som Fransisca kallar den).

Sagt och gjort. Sällskapet vänder tillbaka till det öppna flacka landskapet i norr där dem sett dem mystiska slöjbeklädda varelserna.
efter en kort undersökning, hittar de en större mängd grisar i dem fallfärdiga skjulen på kullen. dessa vaktas av en puckelryggig mutant med fjällig hud och kluven tunga. Han verkar vara fastkedjad i en ring i backen, som i sin tur är fast gjuten i ett stort nedgrävt block av cement.
De försöker kommunicera med individen, men han verkar smått efterbliven. han påstår att han aldrig träffat någon sekt, men han vet var de "Underjordiska" håller hov.
Veiron övertalar ödlemutanten att visa vägen, han gräver fram en kamoflerad metallucka under halmen. Under luckan leder en stege ned i mörkret.

Djuren plus Fransisca klättrar ned i mörkret, men blir upptäckta av två vaktposter vid stegens slut. en förvirrad strid tar sin början. Ötzil och Fransisca hamnar mitt i striden och deras motståndare verkar vara obeväpnade men tvekar inte att gå in i konflikten ändå. Ötzil försöker försvara sig med hjälp av Veirons svärd som han fått låna och fäktar vilt med.
I stridens hetta spontanantänder Fransisca på ett mystiskt sätt, lågor slår ut från hennes kropp och lyser upp tunneln Ötzil lyckas skada de två vaktposterna svårt med svärdet. och när tumultet lagt sig, ser rollpersonerna att det enda som är kvar av Fransisca är en glödande hög med kol!

Djuren bestämmer sig för att fly upp från tunneln innan några fler sekt medlemmar dyker upp. Dem letar sig sig fram till den lagade bron och bestämmer sig för att passera över.
När dem som bäst går där över bron möts dem av........
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 195
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Sat 01 Oct 2016, 23:42

Spökskeppet del två!
Tillbaka till mutanterna på skeppet.

Mutanterna med den vaksamma Marcus i spetsen söker i genom byggnaden på båten. Även här syns tydliga spår efter strider. dem hittar lite meningslöst skrot, men inget speciellt intressant.
Röss intresse börjar vändas mot dem stor containrarna på skeppets mitt. Han upptäcker att det ligger några forntida verktyg framför en öppen container och bestämmer sig för att gå fram och plocka upp sakerna.
Marcus anar oråd och börjar sikta in mot skeppets mitt med sin automatkarbin...
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 195
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Sun 02 Oct 2016, 15:57

Den väldige Röös böjer sig fram över verktygen, när han som bäst plockar med en forntida bultsax upptäcker han något...
Två röda dioder tänds inne i containern och ett metalliskt gnissel ekar ut från mörkret och skär i öronen på Krossaren.
Han ser hur en väldig skugga lösgör sig från mörkret och dioderna verkar vara dess ögon. Metalliska fotsteg och gnisslande av rostig hydralik lamslår Röös.
En maskin varelse går bestämt ut ur containern, den är nästan två mutanter hög och ser ut som ett metalliskt skelett med illröda diodögon. dess armar bär påt en stor roterande klinga samt något som ser ut som något slags gevär!!!
Röös vaknar ur sin lamhet och börjar fly hejdlöst från den skräckinjagande maskinen! Röda strålar sprutar ut över krossaren och han känner hur hans skrotrustning smälter längs ryggen när han springer.
Marcus tar tillfället i akt och avlossar ett skott mot roboten. kulan viner genom luften och studsar mot robotens bepansrade huvud. Fenton börjar klättra ned mot kanoten längs skeppet skrov.
Maskinen vänder sin uppmärksamhet mot Marcus, ett stort eldrör fälls upp över robotens högra axel och en lång eldkvast slår ut bakom röret.
Marcus spiller ingen tid, han springer snett över däck och kastar sig genom ett hål i relingen. Röös ser ett eldklot passera hans huvud och flyga över däck fram till det rostiga huset där Marcus stod för en sekund sedan.
Huset lyses upp i ett inferno av eld och rök när eldklotet träffar! Röös känner värmen, metallsplittret och den öronbedövande knallen. Han bestämmer sig snabbt för att ändra riktning. Krossaren flyr i panik tvärs över däck och hoppar jämfota över relingen ned i det snuskiga vattnet.

sällskapet flyr över vattnet i kanoten, Danova och Fransisca plockar upp Marcus och Fenton. dock finns det inget spår av den väldige krossaren och följet bestämmer sig för att lämna platsen illa kvickt, innan metallmonstret släpper lös hela helvetet över dem!

Gruppen tar sin tillflykt bland några ensliga ruiner på strandkanten och slår läger. Marcus spejar ut över vattnet för att se om dem är förföljda, men varelsen verkar hålla sig kvar på båten.
efter någon timmes spejande så ser Marcus Röös komma simmande. Han har tagit några stockar till hjälp och plaskar sig fram i det illaluktande vattnet. Sällskapet är glada att se krossaren, Danova bjuder honom på mat och vatten.

Efter den traumatiska upplevelsen på båten, så tycker Danova att det kanske är säkrast att gruppen färdas på land. Alla instämmer helhjärtat och äventyrarna tar sikte på en bro längre bort. Fransisca förklarar att på andra sidan den bron ligger Köphuset. Endast några timmars gång kvar.
Gruppen ger sig av....väldigt försiktiga och stundtals även nervösa. Marcus påpekar att dem kanske har underskattat zonen, för här ute vilar döden alltjämt på lur, i alla former och skepnader....
Last edited by HankTheTank on Thu 06 Oct 2016, 02:09, edited 1 time in total.
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 195
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Thu 06 Oct 2016, 01:59

Francisca leder mutanterna vidare genom Zonen. Vid en gammal kontorsbyggnad stöter gruppen ihop med några luftmuränor. Kampen är ganska kort Marcus fäller ena med ett väl riktat skott och den andre faller offer för Röös väldiga skrotyxa.
Marcus påpekar att det kan finnas intakta föremål högre upp i ruinen. Röös klättrar först, sedan följer resten med. Efter en noggrann genomsökning hittar Röös en forntida Gasmask, som han direkt sätter på sig. Marcus hittar en märklig snurrande grej, som han efter en stund identifierar som en kompass. Gissa om han blev lycklig!

Färden fortsätter genom ruinlanskapet och över bron. Marcus har förstått att dessa områden är ganska hemsökta av rötan, men han leder sällskapet med vän hand och med hjälp av kompassen. Han börjar bli bättre på att se röttecknen nu och undviker dem mest kontaminerade områdena genom att ta alternativa vägar. .

Följet når till sist Köphuset (för beskrivning se Kaknäs Sista band) Genom en mindre lucka i en större port får gruppen berätta sina ärenden samt visa upp dem varor de tänkt handla med.
Hela huset känns enormt och det stinker svett, mat och varor långväg. Innanför porten lämnar dem in dina vapen i en gallerbur. Och som pant får dem var sin metallskiva med en inristad symbol. Danova förklarar att det är ett numer.

Det dröjer inte länge för gruppen att hitta knark-Lena och hennes affär. Fenton mutar henne med lite lugnande Piller och tjack. Och ganska snart har dem en vänskaplig relation.
knark-Lena berättar att hon mycket väl känner till sjukdomen, som allmänt kallas Blödarn, eller Blödarfebern. Hon påstår att hon kan fixa fram ett dugligt vaccin, men då behöver hennes laboratorium uppdateras med diverse prylar. Hon skriver ned en lista på saker som behövs, samt pekar ut på Marcus karta ett par sjukhus från gamla tiden. På dessa ställen är det troligast att ni hittar vad jag söker, berättar hon.

Ett av ställena som Lena pekar på är märkt EDEN på Marcus karta. Danova blir helt till sig. Tänk om det stämmer, tänk om det är EDEN som den gamle talat om, tänk tänk!
Gruppen drar sig tillbaka till ett av de matställen som finns i huset. Det kallas FRAZZES och serverar köttbitar av olika slag inklämt mellan två brödbitar. Det smakar ljuvligt och helt klart värt patronerna.
Fenton går iväg för att fixa lite nyakontakter. I detta hus finns det ofantliga möjligheter till bra dealer. Resten av gruppen äter och dricker.
På kvällen får gruppen kontakt med en kringresande krigare. Han kallar sig Nagelfar. Så länge han kan minnas så har han rest runt i zonen och försörjt sig på att slåss. Danova blir intresserad av krigaren och diskussion uppstår om han kan tänkas följa med som extra muskler på gruppens resa. Innan Nagelfar hinner svara reser sig Röös upp och förolämpar krigaren, och frågar om han tigger stryk? Krossaren slår sin enorma näve i sin handflata samtidigt som han blänger drygt på Nagelfar.
Den förolämpade krigaren far upp från sin stol och ger Röös en hejdundrande snyting! Och slagsmålet är ett faktum. Bord, stolar, glas och tallrikar far som en tornado kring dem båda kämparna, den väldige Röös i klädd sin slitna skrotrustning av bildäck och kedjor samt den mycket kortare men extremt breda tuppkams beprydda Nagelfar, endast i förd kilt och ett par axelskydd. Kampen är jämn tills Nagelfar träffar Röös stenhårt i plytet, Krossaren vacklar till och ser ut att gå ned för räkning. Men han håller sig på fötter, om än vacklande. Han spänner ögonen i Nagelfar och tar sig för ena tinningen...Nagelfar bryter helt plötsligt ihop...han lurar ihop som ett litet barn och ber om nåd...jag orkar inte längre snyftar han...Danova bryter slagsmålet och tröstar krigaren, så ja så ja.... Röös flinar och torkar näsbloder på armen. Sen tar han en rejäl tugga av köttmackan.

Efter en stunds tröstande och en jädrans massa övertalning bestämmer sig Nagelfar för att följa med gruppen. Men innerst inne vill han ge igen på Röös, som han misstänker har manipulerat hans hjärna på något sätt.

Ny karaktär i gruppen:
Nagelfar, kort men väldigt bastant krigare. Har en lång tuppkam på huvudet. I klädd kilt och hockey skydd. Bär dubbla huggare på ryggen. Har förmågan att frysa saker till is. Har även blåaktig hud. Har en överenskommelse med Danova, men ogillar Röös starkt. Tycker Marcus är helt ok, men har ingen särskild relation till Fenton.

Gruppen vilar ett par dagar i huset. Sanerar sig från rötan och samlar information. Danova, Nagelfar, francisca och Röös bestämmer sig för att rekognoscera vägen upp till platsen som kallas EDEN. Marcus säger sig behöva göra lite privata saker i Köphuset och väljer att vara kvar. Fenton väljer också vara kvar då han jobbar lite på sitt kontaktnät och påstår att han har en stor deal på gång som han inte vill missa.

Fyra av dem sex nuvarande i expeditionen ger sig av väster ut bland dem höga ruinerna. Francisca leder vägen genom smogen. Följet passerar ganska många höghus och rötnivån är hög. Francisca gör allt hon kan för att finna den bästa vägen genom Zonen, men blir bara mer och mer stressad. En gammal tunnelbane nedgång fångar gruppens intresse. Francisca påstår att nere i mörkret kan det finnas artefakter, men tunneln bebos troligtvis av något monsterium...av spåren och det vita silkesnätet som täcker ingången att döma så skulle jag gissa på att här finns.......
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 195
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Fri 07 Oct 2016, 15:33

Trots Franciscas varningar om åtta fotade monster i underjorden, så väljer rp att kliva ned i mörkret. Girigheten tar över och lockelsen av artefakter driver gruppen nedåt.
De följer en metalltrappa ned i underjorden och kommer till en avsats, från den fortsätter trappan ned i mörkret. Det växer tjockt med klibbiga trådar på väggar och tak. Fransisca mumlar något i sin skyddsmask om att det är monstren som skapat trådarna och de använder dem att fånga byten. Nagelfar suckar åt Franciscas försiktighet och drar sina huggare...

Från ingenstans väller ett stort avskyvärt zonkräk fram ur mörkret! Hiskeligt att skåda med åtta ludna ben och minst lika många äckliga ögon. Monstret klättrar med stor hastighet fram mot Nagelfar och anfaller från taket.
Krigaren svingar sina huggare och springer sedan upp för trapporna mot ljuset, han känner att något sticker till i ryggen och stressen börjar bubbla i kroppen.
Röös velar av någon anledning men kommer sedan till skott och vrålar samtidigt som han dundrande rumlar ned för trappan. Danova tar upp en molotovcocktail som han sparat för krisiga situationer.
Röös går i strid med monstret så det smäller om det. Håriga ben blod och slem sprutar över grottvägarna. Nagelfar koncentrera sig hårt på odjuret. Och i hela tunneln sänks temperaturen. Monstret fryser till en orörlig klump is och faller till marken med ett brak. Danova kastar cocktailen i en bågen ned för trapporna och spindelväven fattar eld. Röös ger monstret ett avslutande hugg mitt mellan alla ögon.
När elden lagt sig hittar följet lite skrot på perrongen och ser att tunnlarna leder vidare i väst och östlig riktning. Dem funderar lite, men bestämmer sig för att kliva upp i zondiset i stället.

Gruppen vandrar vidare, tar av mot norr mot en större bro. Endast skalet är kvar sedan forntiden, någon har förstärkt bron med stockar, stolpar, plåt och bilvrak. Danova anser att bron ser tillräckligt stabil ut för att färdas på. Det ser nästan lite mystiskt ut där brons motsatta ända döljs i zonsmoggen. Nästan som att man går ut i ingenstans, i det okända.

Lite visste våra kära mutanter från Arken att det var på denna bro, just i dag, som deras liv skulle förändras för alltid....
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 195
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Fri 07 Oct 2016, 22:02

MÖTET!!
Det var där i Zonsmogen det hände. Mutant och Muterat Djur möttes.

Båda grupperna strirrar länge och väl på varandra. De härjade mutanternas blickar möter slitna och trötta djurs ögon. Det är alldeles tyst, förutom vinden och skvalpande från vattnet under bron. Andetagen är djupa och långsamma. Danova bryter tystnaden.
Vi kommer i fred! Frukta ej!

Dem tre djuren stirrar misstänksamt mot mutanterna.
Dem ser ut som människor...men ändå inte..det kan inte vara samma folk som byggde paradiset, inte samma människor från bilderna.
Den pälsklädda trion skruvar på sig.
Ötzil svarar, Vi kommer också i fred, vi har vandrat länge..
Människor mutanterna kan inte dölja sin förvåning..Dem pratar?? Djuren kan prata?

Danova börjar sakta gå fram mot djurtrion.
När något plötsligt verkar göra dem nervösa!

Du är ju död!! Vi såg dig dö!! Det är inte möjligt! Ötzil skriker för högan hals och pekar på Francisca.
Vi såg dig brinna i gången under jord, hos sekten!

Francisca skruvar nervöst på sig. Mutanterna ser förvånat på varandra. Öhh vad pratar ni om...
Hon där!! Francisca! Hon är död! Vi träffade henne här, igår.. på denna bro. Hon bad oss om hjälp, lovade att hon skulle hjälpa oss i utbyte. Att föra oss till en säker plats, där inte osynliga döden kan ta oss, samt lämna denna människor valp. Leon visar upp barnet Medans Ötzil för djurens talan.
Hon är en ond ande!! Gastar uttern Veiron samtidigt som han viftar med sin nåjdstav.
Vänta nu...lugn alla. Danova försöker ta kommandot innan situationen spårar ur.
Säger ni att ni träffat Francisca förut?! Här? Men hon har varit med oss hela tiden....
Det slår Danova hur lite de egentligen vet om den mystiska Zonstrykaren.
Vad säger du, ut med språket Francisca!

Innan orden hinner lämna Danovas mun, så tar Francisca till flykten. Djuren hoppar nervöst till när Zonstrykare lägger benen på ryggen och flyr tillbaka över bron. Röös och Nagelfar reagerar snabbt och följer efter hack i häl. Danova försöker lugna dem upprörda djuren.
Så ja så ja. Ta det bara lugnt så skall vi reda ut detta..jag lovar..snälla håll händerna borta från skjutjärnen. Krönikören lade märke till att Lodjuret med barnet i famn också har ett enormt forntidavapen i sin ägo.
Krönikören sväljer tungt och visar sina uppsträckta händer ännu tydligare.

Djuren svara bara med tysta misstänksamma blickar. Endast Ötzil rör på sig, han stampar nervöst och otåligt i backen med sina kaninfötter.

Francisca tacklas till marken av den förföljande duon. De släpar henne hårdhänt tillbaka till mötesplatsen på bron. Röös hotar henne med allt ont hon kan föreställa sig plus lite till, om hon försöker fly igen.
Båda grupperna håller ett förhör med den kvinnliga Zonstrykaren. Med hjälp av hemska hot och en portion våld så lyckad de få ut en massa intressant och förvånande information.
Francisca svarar väldigt flytande på alla frågor och många svar är väldigt öppna för tolkning. Danova misstänker att hon tränats i att motstå förhör på något sett.
Danova försöker även läsa hennes sinnesstämning.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4123
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Hanks Kampanj

Sat 08 Oct 2016, 12:36

Coolt! :)
Fria Ligan
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 195
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Tue 11 Oct 2016, 11:24

Djuren och Mutanterna samarbetar under förhöret av den mystiska Francisca.
Dem lyckas pumpa henne på en del information, men det verkar som hon har många glapp i sin historia. Något stämmer inte.
Hon berättar om sekten Nova, om ett fruktansvärt vapen i deras ägo. Francisca utstrålar hat när hon pratar om Nova.
Hon berättar att hon inte är död, men ändå är det och att hon både har och inte har träffat djuren förut.
När hon pressas till max gränsen börjar hon gråta. I tårarna och ångesten viskar hon fram några underliga ord...Makron....Imperator...Hjärnringen.....

Danova läser av Zonstrykaren och uppfattar det som att hon talar sanning och att hon lider av någon sorts trauma eller minnesförlust. Kanske har någon manipulerat hennes minnen?
Grupperna är oense om vad de skall göra med den brutna Zonstrykaren. Röös, Nagelfar och den mordiska kaninen Ötzil vill avrätta henne på fläcken. De andra är mycket tveksamma. Veiron gastar om onda andar, Leon står tyst med barnet i famn.
Francisca ber för sitt liv, hon erbjuder Danova en uråldrig artefakt, samt instruktioner om hur man använder den. Hon pekar på ett bilvrak, ca 100 meter bort. Om jag får gå så ligger artefakten och instruktioner i vraket där. Jag lovar.
Danova försöker återigen genomskåda Zonstrykaren. Han upplever att hon talar sanning.
Danova övertalar resten gruppen med sin silver tunga, att det är rätt sak att göra.
Ok, vi släpper dig.
Francisca går sakta iväg mot vraket. Följet ser hur hon tar fram en liten svart låda, som hon gömt i skrevet. Hon tar även fram en bit papper som hon skriver på med hjälp av lite kol. Hon tittar upp mot mutanterna, vänder sig om och försvinner i smogen......

Danova får mottaga massor av kritik för detta beslut. Den enda som inget säger är Leon. Lodjuret bara iaktar.

I bilen hittar gruppen en liten bandspelare och instruktioner hur den funkar. Hon verkar ha hållt sitt ord.
Efter mycket rattande och justerande får radion in en sprakande sändning.
En kvinnlig, saklig röst talar om ledningsplatser!.
Det verkar vara fem till antalet och varje plats har en Egen sifferkombination efter namnet.
Danova drar sig till minnes något som heter koordinater, från för i tiden. Han minns också att Marcus har hittat en karta från förr. Kanske har det något ned varandra att göra.
Han samlar alla och förklarar att de behöver Marcus hjälp, och han är kvar i Köphuset. Mutanterna lovar djuren att visa dem vägen och lägga ett gott ord för dem om de vill följa med. Djuren överlägger men bestämmer sig för att slå följe. Danova påpekar också att dem borde nog dölja barnet, så ingen ser det.
Han förklarar att det föds Inga barn hos mutanterna, varför vet vi inte. Så detta barn kan vara eftertraktat.
Djuren förstår allvaret och de lindar in valpen i bylten.
Och Leon bär det under sina kläder.

Det märkliga följet vänder blickarna mot öster och börjar gå. Tillsammans.
Den smarta kunniga Danova, enorma Krossaren Röös med sin yxa vilande över en bildäcks beklädd axel.
Den tuppkams beprydda krigaren Nagelfar med kilt och hockeyskydd. Den nervösa, stampande kaninen Ötzil, som verkar som djurens alfa. Med stetoskop runt halsen och en stor väska med medicinalväxter och brygder.
Följd av en vidskeplig mycket kort Utter, med stav och två svärd på ryggen som kallar sig Veiron, Paradisdalens hjälte. Sist vandrar den tystlåtna lokatten Leon. I sin ägo har han en märklig människovalp. I två remmar över kamokläderna hänger en robotdödarkarbin och ett hagelgevär. Två klenoder och artefakter från det fördömda genlabbet. Tillsammans....... tillsammans....
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 195
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Tue 11 Oct 2016, 16:55

Tillbaka i Köphuset!

Hela följet sitter på Frasses och diskuterar. De tar tur om vem som skall vakta barnet. Gruppen har hyrt en sovalkov och håller barnet gömt där.
De har återförenats med Fixaren Fenton och Zonstrykaren Marcus.

De lägger upp zonkartan med deras anteckningar på och kors refererar med Marcus upphittade gamla karta över zonen från förr.
Med hjälp av lite anteckningar och gamla böcker så lyckas dem få fram koordinater till de fem platser som rösten i radiomeddelandet talade om.
Återigen pekar en av angivelserna mot platsen för någon skrivit EDEN på Marcus karta. Nämligen lednings plats Bertil. Något som förr i tiden kallades karolinska!
Djuren förklara att dem på sin resa söderut passerat den omnämnda platsen. Och att den är hemsökt av flygande maskinstyggelser.

Danova är nu säker på att platsen dem söker verkligen är EDEN. Och om sakerna som knark-Lena behöver för botemedlet till blödarsjukan finns där, så kan gruppen slå två flugor i en smäll!!
Men de saknar vapen för att kunna besegra eventuella maskiner.
Djuren är måttligt intresserade av att resa tillbaka till karolinska och säger nej till att följa med, vi behöver vila och planera nästa steg.
Mutanterna förklarar att de behöver djurens forntidavapen och är villiga att bekosta lagningen av den om de får låna bössan.

En uppgörelse görs mellan djur och mutant.
Mutanterna lovar att ta med djuren till arken och erbjuder dem ett permanent hem där. Om de får låna robotdödarkarbinen. Som en garanti får djuren behålla en av mutanterna som pant/gisslan. Tills expeditionen till karolinska är klar.

Djuren överlägger och väljer att lita på mutanterna. De stannar kvar i Köphuset med Fenton som "pant".
Leon sträcker över karbinen till Marcus och nickar.

Det kostar mutanterna en förmögenhet i patroner och varor att få karbinen lagad. Samt en hel del förhandlingar och övertalning.
De gör sina sista förberedelser i Köphuset sen bär det iväg mot EDEN!
GZIP: Off