User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Tue 11 Oct 2016, 18:59

Kommer att snabbspola fram lite för att hamna i fas i vår krönika.

Resan mot EDEN!
Kvartetten, Danova, Marcus, Röss och Nagelfar börjar vandringen mot det som kan vara EDEN.
Resan går genom zonens centrala delar. Marcus leder gruppen säkert och undviker både hot och röta på vägen.

Gruppen hittar en befäst bensinstation. På taket står krigsmålade beväpnade vakter och patruller rör sig i området. Kvartetten väljer att gå omvägen runt sektorn.

I en annan sektor överraskas gruppen av en ny sorts best. Något sorts fiskdjur som simmar genom den porösa jorden och anfaller underifrån.
Gruppen flyr och bryter sig in i en byggnad.
Byggnade visar sig vara en gammal polisstation eller häkte. Tyvärr hittar dem inget mer intressant än lite patroner och Danova hittar en forntida kravalloverall. Mörkblå med flera fickor.
Han kastar sina gamla paltor och sätter på sig overallen.
Den är både varm, slitstark samt att man känner sig väldigt kompetent i den.

När äventyrarna försöker ta sig ut ur stationen så hamnar de åter igen i gapet på fiskmonstren!
Då Röös fastnar i gapet på ett av monstren så tvingas gruppen att ta till strid!
Striden blir kort men intensiv och utan större missöden. Bara stackars Röös som blir illa tilltygad att fiskarnas tänder. Men får vårdhjälp.

Resan går sedan vidare genom ruinlanskapet. Äventyrarna är mycket försigtiga, ännu mera nu ön dem brukar vara. Rötan verkar vara deras största bekymmer, men Danova manar på följet att fortsätta, Eden är inom räckhåll!

Till sist är dem framme vi ruinerna av Karolinska!
Tre av husen verkar vara i väldigt gott skick och uppfarten till det största verkar röjd. Någon har röjt alla undan alla hinder från vägen!

Röös och Nagelfar smyger upp och bryter sig genom porten på ett av de mindre husen. Marcus och Danova gömmer sig och håller koll mot två flygande maskiner som verkar patrullera runt det största huset.

I huset, som verkar vara ett garage hittar mutanterna fyra stycken röd-vita fordon med blåa ljus på taket.
Dem hittar även två maskiner, en med mänsklig skepnad, vilandes på ett par bastanta larvfötter. Den andra ser ut som ett stort fordon, välbepansrat och med stora kanoner!! Denna stora maskinbest står på fyra bastanta ben med grova fötter.

Båda maskinerna verkar vara deaktiverade, men mutanterna är ändå fruktansvärt nervösa när de smyger omkring i garaget.
De vinkar ditt de andra två. Marcus går lös med Röös bultsax på den människoliknande maskinen och knipsar av sladdar, hydralik och rör.....
De andra tittar skräckslaget på Zonstrykaren!

De hittar en gång som leder längre in i garaget, sam ett trapphus. Hissarna verkar inte funka. Gruppen färdas neråt i mörkret och verkar komma ned i gamla kulvertar.
Här hittar dem olika pilar som visar vägen till något, men de lyckas inte tyda dem. De väljer att följa en pil som det står B på......
 
User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Thu 13 Oct 2016, 10:01

Vilsna i mörkret.

Det visade sig att källaren hyste ett omfattande tunnelsystem under karolinska. Fukt och väta har trängt sig in genom betongen.
Gruppen irrar bort sig i labyrinten av gångar och tunnlar Marcus går på högvarv med sin mutation för att lysa vägen.
De kommer fram till ett översvämmat parti och vattnet ser ut att vara minst en halvmutant djupt. Marcus anar röta och kanske andra saker. Ingen i gänget vill vada i smutsen, men Nagelfar räddar dagen. Han fryser ett parti av vatten till is, sen använder dem isblocket som flotte.

Långt in i mörkret finner dem en bastant dörr. Den är rostig och medtagen. Vid sidan sitter en. Knappsats.
Nagelfar går fram bestämt och provar kombinationen 0448. Det sprakar i dosan och dörr glider metalliskt upp.
De övriga tittar förvånat på varandra, hur visste du?
Nagelfar svarar leende, jag bara gissade. Tog siffrorna från en forntida låt av Happy Harlequins ( internt skämt).

Dörren leder in i något som Danova tror är ett gammalt laboratorium eller liknande. Men den en gång sterila miljön är ett minne blott.
 
User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Thu 13 Oct 2016, 17:05

Laboratorier korridorerna och rummen är överväxta med mossor, gräs och slingrande växtlighet. Här och var växer stora som små svampar.
På sina ställen spränger rejäla rötter upp ur gallerdurken i golvet och luften är fuktig och full med sporer och pollen.
Äventyrarna letar genom första våningen. Hittar några skelett med mögliga kläder.
I ett vaktrum finner de en gammal videokamera. Danova fipplar lite med knapparna och lyckas få igång den. Rörliga bilder visar än grupp människor i skyddskläder bärandes på uppenbart muterade barn som går ut genom en stor port i bergen.
Danova och Marcus studerar bilderna noggrant till batteriet tar slut, i bakgrunden på berget skymtar en skylt. Mutanterna tyder detta som att det står ledningsplats Cesar. Sen står det med tydligare skrift. EDEN!!

Gruppen drar slutledning att det finns fem ledningsplatser som är sammankopplade på något sätt. Den tredje är Cesar och kallas även EDEN.
Detta betyder att de nu är på felplats?? Om inte ALLA kallas EDEN? Hmm...

De bestämmer sig för att fortsätta utforska laboratoriumet.

Genom en nödutgång så leder en trappa ned. Marcus och Danova smyger ned. Röös intresse fångas av dem gamla hissarna och han går för att undersöka. Nagelfar studerar Krossaren och fnyser.

Röös studerar hissen genom att bryta upp dörren och gå in. Han undersöker det lila utrymet närmare och lyckas få igång den!! Hissen glider skrapande och gnisslande nedåt.
Dörrarna glider upp och en fuktig värme slår emot Krossaren. Luften är här ännu tyngre att andas och sporer och pollen väller in genom de öppna hissdörrarna.
Röös undersöker en lucka i hisstaket och ser massa vajrar som leder uppåt. Han funderar på att klättra, men ändrar sig. Han ropar på hjälp. Nagelfar hör ropen genom schaktet och svarar. Dunka på knapparna! Röös tittar sig omkring och drar näven i knappsatsen.
Hela konsolen går sönder av Krossaren hårda nävar, men hissen rör sig inte!!

Nagelfar skrattar lite och bestämmer sig för att följa efter Marcus och Danova, innan han tappar bort dem.

Marcus märkliga mutation gör honom till en mänsklig eldfluga. Han lyser upp de överväxta korridorerna. Det luktar mögel och våtväxtlighet i hela komplexet.
I sitt sökande finner dem flera mindre rum, dem ser ut att ha varit bostäder..kanske åt forskarna som bott här.
I ett avancerat laboratorium hittar duon massa forskar utrustning, en del påminner om utrustningen som knark-Lena bad om.

Danova försöker hacka sig in i en dator och får där tillgång till att reglera ljuset och kameror.
 
User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Fri 14 Oct 2016, 11:22

Röös upptäcker när han smyger ut på bottenvåningen att den liknar mest en djungel! Högtgräs tränger upp från golvet. luften är fuktig och full med pollen. Slingriga växter letar sig fram över väggar och tak.
Ljuset är dämpat och lite rödaktigt. Och det värmer (uv).

Krossaren går försiktigt fram mot några andra hissdörrar längre bort i rummet. När ett väsande ljud får honom att tvärstanna.
En kall illning går genom kroppen på hjätemutanten.
Det är något mer här nere!
Från korridoren hörs en skarpare väsning och Röös uppfattar en rörelse.
Något kommer imot honom med blixtens hastighet. Röös hinner precis uppfattad det, han ser hur något som verkar smälta in i bakgrunden, som en kameleont kommer imot honom. Av silhuetten att döma, så liknar det en stor. Ödla på två ben, men det är svårt att se.
Tack vare Krossaren snabba reflexer, så lyckas han fly tillbaka till hissen. Han hoppar upp genom nödluckan i taket. Något stort springer in i hissen. Röös smäller igen luckan och då går hissen helt plötsligt igång!

Krossaren ser hur dörren som han tidigare slitit upp närmar sig i schaktet. Han beräknar tiden och hoppar genom dörrarna när han passerar, och fortsätter att springa! Bakom sig hör han ett pling när hissen anländer och ett brak när något tränger sig genom det lilla som var kvar av dörrarna!

Nagelfar hittar Marcus och Danova på våningen under, de undrar var Röös är?
Öhh, svara krigaren. Han måste ha försvunnit i mörkret innan trappen. Dem andra tittar förvånat på Nagelfar, men säger inget.
Istället börjar de diskutera om va detta är för ställe och vad de har hittat.

Diskussionen får ett abrupt slut när Röös kommer ångande i full fart nedför trapporna. Han skriker hysteriskt om något monster!
Efter honom rör sig en diffus siluet, som verkar genomskinlig eller ändra färg.

Marcus automatgevär talar sitt metalliska språk och spottar död och lemlästning i en skur av kulor!
Nagelfar och Röös blir nästan träffade av Zonstrykarens automateld.
Röös och krigaren vänder sig för att möta besten, Krossaren blir träffad av monstrets klor och dess svans missar precis Nagelfar.

Monstret drar sin sista suck när Marcus sätter en salva bly i dess ansikte. Blod sprutar i hela korridoren!

Mönstret avger ett avgrunds vrål innan sin dödssuck och någonstans långt bort tycker sig gruppen höra något som svarar!

De flyr! Upp för trappor och ut från komplexet. Nagelfar fryser ett nytt block till is och alla hjälps åt att ro.
Med hjälp av isflotten kryssr de fram i de översvämmade tunnlarna. Tyvärr åker de vilse.
Vi ett fall tvingas gruppen att överge sin farkost och kliver in i en mindre sidotunnel. Bakom sig hör de rörelser och väsande ljud!
I en av tunnlarna ser Danova hur en stor varelse passerar, den ser ut som en stor snigel med många ben och klor. Dess ansikte består av en jättelik rund mun, full med sylvassa tänder. Varelsen försvinner bort, och Danova drar slutsatsen att det var inte den som jagade dem...mycket riktigt...

Flera kameleont varelser. Störtar fram genom tunneln. Marcus modifierar om tanken till eldkastare och gör en stor brandbomb! När kameleonterna npr fram till den mindre tunneln, så kastar han. Gången spärras av ett starkt lysande eldinferno när bomben briserar. Gruppen hör hur varelserna skriker.
Äventyrarna passar på och tar tillfället i akt. Fortsätter fly i gången.
Efter ett tag börjar tunneln stiga uppåt och Röös hittar en stege som leder upp till ytan.

Mutanterna samlar sig en stund och pustar ut. Danova visar upp en märklig pistol som han råkade hitta i laboratoriet. Det verkar vara något sorts strålvapen.

Gruppen är överens om att det där kan inte ha varit EDEN. Utan något helt annat. EDEN skall vara paradiset, folkets frälsning......framtiden.........livet..

I Köphuset sitter djuren plus fixaren Fenton och snackar.
Djuren börjar inse allvaret i att ha valpen i sin ägo.
Och börjar oro sig över vad som kan hända, om någon upptäcker barnet.....
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Hanks Kampanj

Sat 15 Oct 2016, 11:24

Spännande! :)
Fria Ligan
 
User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Mon 17 Oct 2016, 08:42

Spännande! :)
Det tycker mina spelare också. Har hänt rätt mycket på våra spelmöten.
Just nu kör vi parallellt med MASKINARIUM. Men hinner tyvärr inte med att skriva krönika från den kampanjen också......men en liten teaser kanske...
 
User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Mon 17 Oct 2016, 09:31

Varning!! MASKINARIUM spoiler!

Långt under den sargade jordytan börjar anomali uppstå i den annars så perfekta maskinkoden.

Det tidigare så punktliga och pålitliga arbetslag Walter uppvisar avvikelser i sina protokoll.
Stridsroboten Arnie och skrotroboten PiP har enligt rapporter haft samröre med den kollektiv-fientliga SAMLINGEN. Åtgärd krävs.....

Industritekniker REX ordervägrar och på eget initiativ optimerat energi fördelningen till samtliga industrier i direkt anslutning till ställverk Zebulon. Enligt REX rapport så var det medföljande kopplingsschemat defekt och icke önskvärt. Då ingen information stod att finna om Projekt Pandora så anses dess behov av ström vara av väldigt låg prioritet. Säkerhetsrobot Orvar har överblickat och godkänt samtliga omkopplingar, då detta anses gynna Helium och kollektivet mer än bifogat schema....
Åtgärd krävs......
....... Åtgärd krävs.....
.............Åtgärd krävs.......
 
User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Mon 05 Dec 2016, 11:45

Efter den vansinniga flykten genom kulvertar och tunnlar slår kvartetten läger i ett övergivet polishus, som de tidigare har scoutat och undersökt. Gruppen anser att det är tillräckligt tryckt här för att göra upp en eld.
Varmt krubb från läger elden får den tidigare låga moralen att stiga. Följet ligger utspridda runt de värmande lågorna under tystnad. Samtidgt som de ser över sin skador och utrustning.
Röös upptäcker att en del av hans hud på armen blivit skrovlig och grå, nästan lite fjällig. Han drar sig till minnes att han tidigare blev biten av dem kamouflerade ödlevarelserna och att Danova lade om såret med ett förband. Krossaren uttrycker sin oro för de andra i gruppen och tror att han blivit sjuk eller förgiftad. Danova och Zonstrykaren Marcus lugnar bjässen och förklarar "Du är Stark, du klarar allt. En liten skråma eller infektion stoppar inte dig"
Krossaren lugnar sig lite, och fortsätter med att oroa sig i tystnad.

Utanför huset stirrar vakande ögon mot ljuset som sprider sig ut från de trasiga fönstren.
Känsliga öron lyssnar spänt efter tecken på fara, men hunger och djurisk nyfikenhet tar över.
Med försiktiga steg närmar sig gestalten mutanternas läger. En hårig tass, utvecklad till mänsklig hand, håller ett föremål av plast utsträckt framför sig när han avancerar mot det fladdrande ljuset i dörröppningen....

Mutanterna väcks ur sin dvala när tystnade bryts av ett lågmält djuriskt skall.
Röös och Nagelfar är snabbast på benen. Med tillhyggen hårt i händer störtar dem ut genom dörröppningen. Tätt följda av Danova och Marcus.
Återigen möts mutanterna av......
 
User avatar
HankTheTank
Topic Author
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Hanks Kampanj

Mon 05 Dec 2016, 12:50

Scenen växlar.

På annan plats sitter de tre djuren och samtalar med Fixaren Fenton.

Rörelsen och volymen är hög innanför köphusets väggar. Gruppen passar på att inta en enklare måltid innan de planerar nästa drag.
Under sin tid i huset har gruppen lärt känna ytterligare ett djur.
Tvättbjörnen Persbrandt visar sig ha följt efter trion på håll ändå sedan flykten från dalen. Och ger sig till sist till känna.

Introducera Persbrandt 88. Röd tvättbjörn. En mycket försigtig och tystlåten jägare. Han är iklädd kamouflage samt besmyckat sin kropp med olika jakttroféer. Över axel bär han en pilbåge och ett koger.

Fenton förklarar att han är orolig över vad som kan hända om någon i huset upptäcker människobarnen i djurets ägor.
Han övertygar dem om att de borde ge sig av, han förklarar att han vet ett säkert ställe. Några sektorer bort från deras ark har gruppen en undangömd bas. Förnärvarande vaktad av slaven Alea.
Fixaren föreslår att han skall leda djuren dit och invänta Danova,Röss, Marcus och Nagelfar där.
Djuren håller med. Men först måste dem fylla på med proviant samt avyttra lite av de föremål som dem fått med sig från Paradisdalen och genlabbet.
Sagt och gjort.

I en smutsig alkov på bottenplan av det enorma handelshuset huserar en enligt rykten populär och duktig skrotskalle. Fenton tar med djuren dit i hopp om sabba affärer samt att få lite saker lagade.
Det schakras hej vilt väl på plats. Några slalomitrustningar, en dyckardrält och lite små skrot byts mot proviant och patroner.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Hanks Kampanj

Tue 06 Dec 2016, 00:06

Kul rapport!
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests