• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
 
User avatar
Watson
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Re: Kartor

Sat 14 Jan 2017, 18:01

Har suttit och tittat på de kartor som finns här och sitter och undrar hur alla gör sina kartor. Hur gör ni de kartor som har både vanlig karta samt frialigans mall över? Kör ni via Photoshop eller finns det andra alternativ?
Photoshop och tålamod.  ;)
...Elementärt, min käre Sherlock
 
WarderOD
Posts: 21
Joined: Sat 07 Jan 2017, 14:28
Location: Borås

Re: Kartor

Sat 14 Jan 2017, 19:37

Jag fasade för det. :-p Jaja, får väl ta och lära mig Photoshop då. :-)
- Cum charta cadit, tota sapientia evadit.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Kartor

Sat 14 Jan 2017, 20:33

Gjorde en karta över min hemstad (tveksam om jag kommer att spela på den då det är en ganska liten ort) med hjälp av youtube videon som finns länkad här

http://frialigan.se/forum/viewtopic.php ... =10#p24022

Det tog ett par timmar och ser hyfsat bra ut och det ska tilläggas att jag inte är en fena på vare sig photoshop eller andra liknande program.

Programmet han i videon använder är gratis och även de mallar som man ska ha (de finns länkar till vad man behöver i youtube videon).
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
Khan
Posts: 106
Joined: Wed 23 Apr 2014, 13:36
Contact:

Re: Kartor

Sun 15 Jan 2017, 00:05

Image

Här är en karta över Borås jag svängt ihop på samma sätt, youtube är vår vän.

Vissa saker är inpluttade från vad min spelgrupp har upptäckt. Dödvattnet är ån Viskan, en av Sveriges mest förorenade vattendrag. Arken är förlagd till Högskolan, där vi alla gått. Riktigt roligt att knalla runt i gamla korridorer man minns och se hur de ser ut postapokalypiskt. Eller bygga om befintliga statyer så de ser ut som RP.

Kartan finns på https://i.imgsafe.org/a9f4a6a063.jpg om någon vill ha den i fullt format.
 
Berserkas
Posts: 2
Joined: Sun 15 Jan 2017, 21:03

Re: Kartor

Sun 15 Jan 2017, 21:27

Denna grymma tråd gav mig inspiration att dra igång en kampanj. Vi ska snart dra igång kampanjen som utgår från en ark i Stockholm, nämligen det som en gång i tiden var Solvalla. 
Så det lär bli en hel del zon-kravlande genom gamla ruiner av Bromma villor.

Ark kartan är min första skiss, ska in en sväng i photoshop och "fixas" till.

Image

Image
 
WarderOD
Posts: 21
Joined: Sat 07 Jan 2017, 14:28
Location: Borås

Re: Kartor

Mon 16 Jan 2017, 00:40

Image

Här är en karta över Borås jag svängt ihop på samma sätt, youtube är vår vän.

Vissa saker är inpluttade från vad min spelgrupp har upptäckt. Dödvattnet är ån Viskan, en av Sveriges mest förorenade vattendrag. Arken är förlagd till Högskolan, där vi alla gått. Riktigt roligt att knalla runt i gamla korridorer man minns och se hur de ser ut postapokalypiskt. Eller bygga om befintliga statyer så de ser ut som RP.

Kartan finns på https://i.imgsafe.org/a9f4a6a063.jpg om någon vill ha den i fullt format.
Högskolan må vara en bra ark. Men Knallerian har potential den med. Speciellt med djurparken bredvid som har haft en del förändringar. ;-p och vad som döljer sig under ytan i Kypesjön ska man nog tala tyst om, träskmarkerna som blivit när viskan svämmade över och Stadsparken lades under vatten... Inga fler feta fransyskor som svettas om fötterna mer... Krokhallsberget med sitt skyddsrum är också en plats att fundera kring, speciellt med spårlandskapet som finns bredvid. :-)
- Cum charta cadit, tota sapientia evadit.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Kartor

Mon 16 Jan 2017, 11:20

Snygga grejer!
Fria Ligan
 
Ifrit
Posts: 52
Joined: Sat 16 Apr 2011, 01:57

Re: Kartor

Thu 19 Jan 2017, 01:33

Denna grymma tråd gav mig inspiration att dra igång en kampanj. Vi ska snart dra igång kampanjen som utgår från en ark i Stockholm, nämligen det som en gång i tiden var Solvalla. 
Så det lär bli en hel del zon-kravlande genom gamla ruiner av Bromma villor.

Ark kartan är min första skiss, ska in en sväng i photoshop och "fixas" till.

Image

Image
ÄLSKART! Bor i Annedal och kan se er ark från fönstret, min egna ligger bara ett par sektorer söderut - nere i västra skogen. Kan passa på att varna er för mekonomerna i blocksen och sporvarelserna i Kistans helvetesgap.
 
Henrox
Posts: 12
Joined: Wed 13 Jul 2016, 16:07

Re: Kartor

Wed 13 Sep 2017, 21:32

Blev rätt sugen på att göra en Steampunk variant av Mutant År Noll.
Fortfarande i sin alfa och jag är inte helt säker på om jag kommer använda något annat än systemet för Arken.

Vi får se.

Men, jag har gjort början till en snäsig karta!

Image
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Kartor

Wed 13 Sep 2017, 23:17

Kul!
Fria Ligan
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests