Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Förslag om utökade plottar GA och Maskinarium samt fortsatt spel i zonen.

Thu 10 Jan 2019, 15:57

Om jag vore Ligan, skulle jag ge ngn pålitlig, flitig, frivillig, språkligt skicklig forumit eller två (dvs om man själva är fullt belastade med SS och övriga spel etc) i uppdrag att översätta relevanta Genlab Alpha och Mechatron-delar (dvs de utökade/ändrade engelska delarna Upproret och Anden i Maskinen) till svenska och sedan "sätta" dem som PDF med handouts/orderkort. Givetvis i syfte att underlätta för alla tillkommande spelare av modulerna och inför nya tryckningar.

Jag skulle också starta en forumtävling i att regelsätta övriga saknade mutantdjur och hur man skapar icke-muterade människor i zonen (dvs "zongastar" + post-Elysium-överlevare som inte är ex-Skarprättare). Förslagsvis kan de bästa förslagen tas med i ngn kommande zonsektor och/eller i Fenix. Det skulle kunna funka som en brygga inför Hindenburg, underlätta fortsatt spel i År Noll-miljön och även besvara en hel del frågor här på forumet kring just detta.

Syftet är att lätta bördan för Ligisterna. Jag är ruggigt imponerad av er arbetstakt/produktion, det är inte det, men känner att en del regelsaker blivit liggande när nya projekt rullat igång! Vill att dessa spel skall leva vidare länge! Visst, det är hyfsat enkelt att knåda fram egna regeldetaljer men lite officiell handpåläggning skulle nog behövas.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Förslag om utökade plottar GA och Maskinarium samt fortsatt spel i zonen.

Thu 10 Jan 2019, 19:16

Håller med!
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Förslag om utökade plottar GA och Maskinarium samt fortsatt spel i zonen.

Thu 10 Jan 2019, 20:12

Skulle va riktigt sweeet!
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Eldhierta
Posts: 422
Joined: Thu 19 Feb 2015, 10:39

Re: Förslag om utökade plottar GA och Maskinarium samt fortsatt spel i zonen.

Sat 23 Feb 2019, 20:13

Jag har lite tid över :D Hur taggar man Ligisterna i tråden?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Förslag om utökade plottar GA och Maskinarium samt fortsatt spel i zonen.

Sat 23 Feb 2019, 23:19

Vi är här! :)
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests