BrotherB
Topic Author
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Maskinarium eller Elysium?

Tue 18 Dec 2018, 20:00

Oj tackar Henke, stormaktsvansinnet tagit över så mycket att jag blivit blind för den viktiga delen. Ska låta deras val styra mera. Förbereda lite mer löst och försöka se flera allternativ. Exempelvis det med att deras andra RP eventuellt startar en egen ark tillsvidare av olika anledningar eller strövar i grupp tills nöden kräver deras uppmärksamhet.

Är fortfarande färsk rollspelare och lika färsk spelledare så uppskattar alla riktlinjer :)
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Maskinarium eller Elysium?

Wed 19 Dec 2018, 18:09

Äsch det var bara lite tips som jag själv inte alltid är så bra på att följa. Man tycker sig ofta ha den perfekta berättelsen som man vill förmedla till spelarna genom att styra berättelsen och i vissa fall funkar det såklart, men i de flesta fall riskerar det att bli krystat och styrt. Läste någonstans att den SL som vill styra äventyret borde skriva en bok istället :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
BrotherB
Topic Author
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Maskinarium eller Elysium?

Thu 20 Dec 2018, 13:21

Hahahah aa det ligger mycket idet när man tänker efter. Får försöka hålla mer fria tyglar för gruppen i framtiden.
Kommer no bli bättre spel i slut ändan, fått freestyla mycket då gruppen gärna sticker på sidor spår redan nu.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Maskinarium eller Elysium?

Thu 20 Dec 2018, 19:18

Minns fortfarande en av mina första "friare" spelmöten utan tydligt äventyr (Döds Ände till Svavelvinter RPG). Var otroligt nervös när vi skulle dra igång och man inte hade ett färdigt äventyr att hålla i, men det blev som ett självspelande piano och en av de bättre erfarenheterna jag haft som SL.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest