User avatar
Greipur
Topic Author
Posts: 107
Joined: Sun 06 Sep 2015, 14:30

Tips till spelledare - förvanskad videofeed

Sat 12 May 2018, 10:16

Hej alla,

Jag ska dra ut rättskipar-spelarna till Genlab Alfa nu i eftermiddag och eftersom ytan är väldigt mystisk för människorna så vill jag spä på mystiken. Så i vår FB-grupp har jag teasat med några smakprov från en ytpatrull som skickades dit innan (den som finns med i Flykten från paradiset, har justerat detta äventyr något). En vanlig grej i sci-fi vi sett sen VHS-kamerorna i filmen Alien så är det ju roligt att ha en lo-fi bild när saker går fel eller är mystiskt. Glitcheffekter är ju rätt poppis just nu och det finns flera generatorer på nätet, jag hittade denna som gör mycket stämning för lite jobb.


https://photomosh.com/


Så jag tog några illustrationer som Reine Rosenberg har gjort och drog dem genom filtret. Så här kan det bli, observera att du kan spara ut giffar från sidan och få dessa magiska videofeed bilder.






ImageImage



Jag vill ju inte avslöja riktigt var dem ska så jag förvanskade väldigt mycket, om ni vill att folk ska faktiskt se vad allt föreställer finns det mer subtila justeringar också. Tänk denna om en spelar Genlab Alfa och visar för de stackars spelarna, något i stil med "här är er vän just nu". OBS, stark bild! Den finns ju i boken och på hemsidan, men ja, ser ännu mer creepy ut nu.


Image
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Tips till spelledare - förvanskad videofeed

Sun 13 May 2018, 21:59

Coolt!
Fria Ligan
 
.113
Posts: 30
Joined: Wed 26 Sep 2018, 08:27

Re: Tips till spelledare - förvanskad videofeed

Wed 26 Sep 2018, 22:13

Riktigt grymt

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests