Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Ad Astra - spekulationer

Sat 24 Nov 2018, 12:05

Hm, en lösryckt idé bara - vad sägs om ett konverteringszonkompendium som möjliggör att spela Coriolismoduler i Ad Astra-miljön? Dvs flytta över plotter och scenarion etc med proffsig ’officiell’ FL-support, snarare än hemsnickrat för de som orkar? Iskallt Inferno t ex skulle lätt gå att konvertera till AA tror jag. Inte funderat mycket, men kanske bäst att göra det i zonformat, typ en ’zon’ för Döende Skeppet i AA, en för Arams Ravin etc som är spelbara i sig, men för mer djup bör man skaffa originalmodulen?
Cross sellingmöjligheten mellan systemen ökar ju också, även för de som inte spelar C, men gärna M0 etc.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Ad Astra - spekulationer

Sat 24 Nov 2018, 14:02

Hm, en lösryckt idé bara - vad sägs om ett konverteringszonkompendium som möjliggör att spela Coriolismoduler i Ad Astra-miljön? Dvs flytta över plotter och scenarion etc med proffsig ’officiell’ FL-support, snarare än hemsnickrat för de som orkar? Iskallt Inferno t ex skulle lätt gå att konvertera till AA tror jag. Inte funderat mycket, men kanske bäst att göra det i zonformat, typ en ’zon’ för Döende Skeppet i AA, en för Arams Ravin etc som är spelbara i sig, men för mer djup bör man skaffa originalmodulen?
Cross sellingmöjligheten mellan systemen ökar ju också, även för de som inte spelar C, men gärna M0 etc.
Jag gillar iofs tanken med att brygga spelsettings mellan olika regelverk (WFRP med Forbidden Lands regler, Mutant År Noll med MUA etc etc), men just här ser jag helst att produktlinjerna officiellt håller sig separerade. Främst eftersom man har två helt skilda settings och metaplottar men även eftersom regelmekaniken inte är densamma och ganska olika när det t.ex. gäller folkslag/klasser, sysslor, färdigheter etc etc. Jag ser helt enkelt inte mer vinning av att brygga mellan dessa spel än att göra det mellan andra spel inom samma setting.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Ad Astra - spekulationer

Sun 25 Nov 2018, 08:27

Hm, du har nog rätt. 

Ett old skool lästips (en golden age of sci fi novell) som jag tycker känns som en Ad Astrazon i stämningen http://www.gutenberg.org/files/32133/32 ... 2133-h.htm
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Ad Astra - spekulationer

Sun 25 Nov 2018, 14:49

Hm, du har nog rätt. 

Ett old skool lästips (en golden age of sci fi novell) som jag tycker känns som en Ad Astrazon i stämningen http://www.gutenberg.org/files/32133/32 ... 2133-h.htm
Coolt!!! :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Ad Astra - spekulationer

Sun 25 Nov 2018, 19:42

Vill även se ngn form av superenkla interplanetariska handelsregler ifall settingen tillåter - typ bryta och frakta is vid Saturnus ringar till törstig koloni, köpa mineraler från gruvasteroid och byta mot hydroponiskt odlad mutantkål från Mimers månfarmar på Phobos.
Last edited by Byrax on Wed 28 Nov 2018, 00:18, edited 1 time in total.
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Ad Astra - spekulationer

Tue 27 Nov 2018, 12:44

Skulle även vara coolt med en "one-off-zon" som lånar inspiration från filmerna Moon och Oblivion, dvs med pregenkaraktärer i rollen som "caretakers" av ngt pågående projekt långt ute i rymden...
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Ad Astra - spekulationer

Fri 30 Nov 2018, 21:22

Ny bild av Kim på Facebook! En trasig rymdstation i fjärran, och några spacers som klurar på ett hologram. Cool fiskmutant, eller är det en alien?!Image
Last edited by Byrax on Sat 01 Dec 2018, 10:26, edited 1 time in total.
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Ad Astra - spekulationer

Sat 01 Dec 2018, 14:25

Kan inte se bilden, har inte Facebook :(
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Ad Astra - spekulationer

Sat 01 Dec 2018, 18:15

 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Ad Astra - spekulationer

Sat 01 Dec 2018, 20:11

Tackar så hemskt mycket.
Nothing lasts, but nothing is lost.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests