User avatar
SirBulle
Topic Author
Posts: 117
Joined: Tue 25 Feb 2014, 19:10

Knivsudden

Wed 27 Dec 2017, 15:47

Hej,

En udde på Göteborgskartan är markerad som "Knivsudden". (Forntidens "Näset")
Jag har lite dålig fantasi men misstänker att mina RP kommer att bege sig mot detta område då vår ark ligger längs floden precis norr om detta.
Vad skulle det kunna vara? Kan det finnas någon särskild sektor som passar här?
Jag har hotet Oljerigg att använda mig av just nu och har tänkt att den flyter in i viken där så det kommer finnas en naturlig anledning för RP att besöka området.
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Knivsudden

Fri 29 Dec 2017, 17:53

halloj där, som nybliven SL vet jag att det ibland kan kännas svårt att bestämma hur hela världen ser ut men antingen kan du ju kolla på en googlekarta vad som finns där nu och utgår från det eller bara hitta på nåt helt fritt.. kan ju t.ex. finnas en skeppskyrkogård ute i vattnet samt även uppspolade på land, kanske nåt slags monster, robotar, zongastar eller muterade djur som huserar där, kanske flera olika fraktioner som strider inbördes? om det känns för nära arken att ha nåt sånt kan du ju låta dem vara totalt utplundrade och öde, kanske finns det gamla fällor där??

det där var ju bara ett förslag men du kan ju stoppa det vad som helst, flygplansvrak, husvagnscamping, en krater, träskmarker, vildvuxen skog ända ut i vattnet, översvämmad stad, osv.. 
måste sluta nu, ville bara hjälpa dig komma igång lite!! =)'
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Knivsudden

Fri 29 Dec 2017, 18:00

kom att tänka på att enbart rostig sand kan vara ett alternativ
och vill du att det ska anspela på ordet knivsudden kan man ju om man gräver i den rostiga sanden lätt skära sig på vassa metallspillror som det går bra att göra skrotknivar av??  ;)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests