johan.almsen
Topic Author
Posts: 73
Joined: Tue 24 Nov 2015, 00:49

Scenarion för nybörjare

Fri 06 Oct 2017, 15:50

Hej! Det är så galet många inlägg, och jag har bara skummat en del av dem. Så: om jag vill hitta kortare scenarion till Genlab Alfa för nybörjare, yngre som äldre, var kan jag hitta dem? I ett inledningsskede vill jag helst slippa skriva själv. Tack på förhand!
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Scenarion för nybörjare

Fri 06 Oct 2017, 20:20

Hej!
Du har en del förslag på händelser/”sidospår” i Bok 2, kapitel 2 i slutet av beskrivningen arternas tillhåll. Annars är ju Genlab alfa skrivet som en liten kampanj och jag tror inte att jag sett några forumsproducerade äventyrsförslag som utspelar sig i Paradisdalen. Däremot figurerar djurmutanterna i en del av Zonkompedierna som givits ut (Åtminstone i ”Hotell Imperator” och ”Dö köttätare, Dö!”)
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Scenarion för nybörjare

Fri 13 Oct 2017, 03:39

jag tror inte att jag sett några forumsproducerade äventyrsförslag som utspelar sig i Paradisdalen.
Klövdjuren! Förmodligen inte bättre lämpat för en kortare spelning än övriga andra delar av kampanjer. Still a good one som alla borde testa minst en gång innan en dör!
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Scenarion för nybörjare

Mon 09 Apr 2018, 16:45

Ni som spellett/spelat GA: 

Om man vill köra ngt kort introscenario som kanske svetsar ihop gruppens förmodat disparata djurarter (och introducerar setting + så klart ngn relation med kraken som får på tassen i introscenen i modulen) - vad hade ni kört då? Finns det ngt lämpligt i zonkompendierna eller "fanskapat" som man kan kika på? Känns som om början blir väl rakt på annars och jag skulle vilja att gruppen var som på Reines "picknickbild" dvs mer sammansvetsade än vad introt i GA föreslår, trots olika bakgrund https://www.pinterest.se/pin/407012885050774998/
Last edited by Byrax on Wed 11 Apr 2018, 14:48, edited 1 time in total.
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Scenarion för nybörjare

Tue 10 Apr 2018, 17:07

Tyst som i en kryokammare... ;)

Nåväl. Vad tros om att rollpersonerna är en utsänd delegation med ett uppdrag från övriga klaner att snacka med Älgarna om ngt? Förslag på ngt sammansvetsande som kan hända på vägen o Paradisdalen?
 
johan.almsen
Topic Author
Posts: 73
Joined: Tue 24 Nov 2015, 00:49

Re: Scenarion för nybörjare

Tue 10 Apr 2018, 20:02

Jag tycker själv att det är svårt, men tror som Krönikören skrev ovan att inspireras av trådarna som nämns i beskrivningen av varje revir. Och göra det till typ "såhär bildades gruppen" eller nåt. En delegation som ska prata med Älgarna är väl utmärkt - bestäm varför de är utvalda till det!
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Scenarion för nybörjare

Fri 13 Apr 2018, 11:52

Börjat spåna på ett GA-intro. 

Tänker mig att RP är klanutvalda (+ en NPC från varje övrig klan, inklusive GA´s X) som antingen kallats till/eller skall uppsöka Älgklanen av ngn anledning. Då kan man börja med att RP är de första som samlas, får uppdraget och sedan skall de hämta upp övriga klanrepresentanter i respektive revir för att sedan hitta älgarna. Fördelen är att settingen/NPCs i reviren i Paradisdalen introduceras gradvis och man får lite mer att gå på innan Flykten drar gång på allvar. Man kan introducera X, Ringo, klanalfas och plantera andra kontakter och ställen. Upplägget blir dessutom lite throwback till Sinkans "GA"... :)

Nå, Mutant Hive Mind, vad vill man Älgarna? Eller vad vill Älgarna? Har Ä hittat något mystiskt som de vill berätta om (kanske en plantering av ngt till plotten som behövs senare i kampanjen? Typ maskineriet för att påverka naturen med jordbävningar etc). Eller så kör man något trivialt upplägg eller ngn variant på en zonsektor - dvs en situation där älgarna behöver hjälp; t ex en sniperdrönare som löpt amok och dödar kalvar etc, en revirkonflikt med ngn av de andra klanerna, en särskilt plågsam kolkmalsbest som Älgarna inte kommer åt pga egen storlek och problem med klaustrofobi. 

Tänkte också köra Vårfesten hos den klan där RP kommer tillbaka till "civilisationen" efter Älguppdraget.

Tacksam för förslag och idéer (ej helt inläst på GA än).

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests