Niklas
Topic Author
Posts: 8
Joined: Tue 27 Dec 2016, 22:26

Konventsscenario?

Thu 11 May 2017, 22:18

Jag ska eventuellt spelleda ett pass Mutant (År Noll eller Genlab Alfa) på ett minikonvent i sommar. Jag spelleder en grupp just nu och har börjat fundera lite på vad som skulle kunna vara en bra one-shot till konventet. Men det måte väl finnas något redan existerande konventsscenario eller one-shot redan? Någon som har något bra på lager?
 
User avatar
Khan
Posts: 106
Joined: Wed 23 Apr 2014, 13:36
Contact:

Re: Konventsscenario?

Tue 16 May 2017, 19:14

Jag vet att det i tidigare trådar nämnts att några ur Ligan kört För en Munfull Vatten från grundboken på konvent. Jag har själv inte spelat eller spellett det så, men det borde funka fint.

När Maskinarium var i ropet spelleddes sektorn Nandeep från kompendium 6 och det spelade jag. VI började med att skapa rollpersoner, vilket med År Nolls motor gick på runt fyrtiofem minuter inklusive en snabb regelgenomgång för den av oss som inte spelat År Noll förr. Jag tror samma princip borde funka i För en Munfull Vatten, dvs börja scenariot med att skapa rollpersoner och sedan köra sektorn som skriven.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Konventsscenario?

Tue 16 May 2017, 20:12

Bra idé, jag har kört För en munfull vatten på demo-sessions flera gånger (bland annat på Dragonmeet i London och på SF-bokhandeln i Stockholm) och det har funkat bra.
Fria Ligan
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Konventsscenario?

Sun 21 May 2017, 06:50

Dödsklotet är också ett bra alternativ.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests