Villejulian
Topic Author
Posts: 13
Joined: Mon 07 Nov 2016, 23:35

För lätt att få Artefakter och klara hot

Tue 21 Feb 2017, 18:08

Mina spelare är oftast fyra men ibland fem. När det kommer till hot som luftmuräna som ska vara kring 10 meter lång så har den bara pansar 1 och styrka 4. När de dödar den med en eller två träffar finns det inget som hindrar dem från att nå artefakter i sektorn. Funderar på att höja pansar istället för att höja styrkan för annars finns risken att attackerna gör för mycket skada. Och när det finns typ 2 artefakter i sektorn blir det för lätt. Har ni något extra som skyddar eller hindrar RP från att nå artefakterna?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: För lätt att få Artefakter och klara hot

Tue 21 Feb 2017, 18:58

Jag fixar i ordning zonen på förhand - d.v.s. jag slumpar och slår de områden som är runt där spelarna är och dit de är på väg. Jag justerar med verkligheten så att de spelare som har varit i staden kommer att känna igen sig. Sen så slår jag hotslag och skriver ned hotet och eventuella artefakter. På sig vis så har jag tid på mig att göra hotet unikt med hur det ser ut och var eventuella artefakter är och om det krävs något slag för att få tag i dem (ta krafttag eller nåt). Jag kan också balansera eventuella hotslag så att de blir rimliga. Visst det blir några timmars jobb inför varje spelmöte men det är det värt. Dels för att eventuella möten blir lite mer varierande (jag har tid att tänka ut unika möten) men också för att jag slipper slå tärningar för att "skapa zonen" live. Visst det kan fortfarande hända att jag får slå live ifall spelarna går väldans långt åt åt ett håll jag inte har förutsett. När det gäller artefakter så gör jag alltid det svårt för spelarna att få dem. Jag menar det måste ju finnas en anledning till att artefakten fungerar och inte har plockats upp av någon annan tills nu. Oftast under bråte (Ta krafttag) eller i en ovanligt hel del utav en kontorsbyggnad men på tredje våningen utan trapp (Fly-Akrobatik), eller självklart att hotet självt har artefakten. Jag har även haft en artefakt i en fälla en gång. Den som gjorde fällan låg död en bit bort men fällan är kvar. Har märkt att om man tar sig tid och skriva mötena och sektorerna innan så blir det lite roligare möten.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: För lätt att få Artefakter och klara hot

Sat 04 Mar 2017, 16:12

Hej!

Bra tips från Fenhorn! En liten kommentar bara - luftmuränor är inte 10 meter långa utan ganska små, 1-2 meter.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 5 guests