User avatar
Daarkh
Posts: 94
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Hjorden - Klövdjurskoalitionen

Tue 03 Nov 2015, 23:51

Jag planerade att introducera de djur som inte fanns med i Alfa, med att de kom från Genlab Beta som ligger strax utanför vår zonkarta. Tänkte mig främst bondgårdsdjur och fåglar, men vi får se om jag begränsar det med dom.
 
User avatar
Khan
Posts: 106
Joined: Wed 23 Apr 2014, 13:36
Contact:

Re: Hjorden - Klövdjurskoalitionen

Fri 21 Apr 2017, 13:59

Tjoflöjt! Dags för lite trådnekromanti. Har möjligtvis Eldhierta eller någon annan tillgång till pdf:n så man kan ladda ned eller skriva ut den?
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Hjorden - Klövdjurskoalitionen

Mon 01 May 2017, 18:43

När får vi detta i ett officiellt zonkompendium?! ;)
 
Mikethebike
Posts: 63
Joined: Thu 01 May 2014, 17:51

Re: Hjorden - Klövdjurskoalitionen

Wed 02 Aug 2017, 07:40

Riktigt tjusigt. Jag ser gärna Hjorden som ett inslag i ett officiellt kompendium framöver. Bra jobbat.
:)
 
User avatar
Eldhierta
Topic Author
Posts: 422
Joined: Thu 19 Feb 2015, 10:39

Re: Hjorden - Klövdjurskoalitionen

Fri 27 Oct 2017, 23:15

Tack för nekromantin, det här projektet hamnade visst lite i dvala. Har fortfarande dokumentet ofärdigt i datorn, men om det finns ett sug efter Hjorden i färdigt format ska jag självklart göra mitt bästa för att färdigställa detta lilla projekt. Kanske kan bli en julklapp till alla goa klövdjursälskare?
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Hjorden - Klövdjurskoalitionen

Sun 05 Nov 2017, 21:39

Njag har varit väldigt snäll i år :3
 
User avatar
Eldhierta
Topic Author
Posts: 422
Joined: Thu 19 Feb 2015, 10:39

Re: Hjorden - Klövdjurskoalitionen

Sun 26 Nov 2017, 02:16

Har suttit och pulat lite med Hjorden idag och bestämt mig för en lite annan inriktning då så många redan spelat igenom Genlab Alfa. Det kommer bli ett lite större projekt än vad jag tidigare tänkt, men jag tror att det kan bli en jäkligt spännande zonsektor. Här kommer i alla fall den nya introtexten som en liten teaser:

"I en vacker dalgång, ungefär en veckas vandring från Genlab Alfa, ligger Genlab Gamma. Här rör sig djuren i frihet, ohämmade av Betraktarnas förtryck och tyranni. Ledda av det visa Rådet och beskyddade av Hemvärnets stolta styrkor frodas Hjorden i all välmåga i detta paradis, förlänat dem av Skaparna själva. Just det, Skaparna, de mytologiska Människorna som efter Undergången upphöjde djuren och gjorde dem till sina likar. De lever också här, men åtskilda från djuren då de katastrofala följderna av Undergången har förorenat ytvärlden och gjort den obeboelig för deras obefläckade kroppar. Bland djuren är det endast de saliga Utvalda som får äran att nedstiga till Skaparna och leva vid deras sida.

Hemmanet, som paradiset kallas i djurmun, har än så länge hållts stängt för främlingar och alla som närmat sig har antingen jagats bort av vakternas armborstskäktor eller fallit offer för deras skarpa yxor. Men förändringens vindar blåser i Rådet sedan den unge grisen Bonaparte tagit över efter att hans föregångare fallit offer för den fruktade mul- & klövsjukan. Bonaparte förespråkar utforskning och expansion bortom dalens gränser och har även lyft ett förslag om byteshandel med de deformerade bedragarna som krälar omkring i den förpestade vildmarken utanför. I andra hörnan står den kloka kon Frigg, vars syner spår Hjordens undergång om portarna öppnas för omvärlden, och den envisa geten Dostojevskij, som av ren princip är mot all form av förändring.

När så en grupp främlingar anländer till portarna bärandes Skaparnas symbol tvingas Rådet till handling. Är nykomlingarna bara ett gäng listiga bedragare? Eller har de verkligen sänts av Skaparna? Varför har Rådet i så fall inte fått bud från Underjorden? Sök svaren i HJORDEN – SKAPARNAS UTVALDA."
 
User avatar
kjw1
Posts: 132
Joined: Sun 22 May 2011, 05:33

Skaparnas utvalda

Wed 29 Aug 2018, 12:32

Ser fram mot skaparnas utvalda, när det finns att tillgå.
PM:a om du behöver hjälp med t ex interiörkartor eller så...
Bästa hälsningar
[kJw1]
prudentia nostra constatia
 
Byrax
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Hjorden - Klövdjurskoalitionen

Sun 02 Dec 2018, 09:29

Riktigt bra!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests