User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Hjälp med slutet av äventyr 1

Wed 01 Jan 2014, 12:50

Denna fråga är flyttad från Äventyrsdelen av forumet eftersom den innehåller spoilers av äventyret. :)
Hej hej,

Jag fick lite bekymmer med att förklara slutet på första äventyret.

Hjältarna lyckades avstyra mordet och alltså flyttades inte malströmmen, de fick alltså möta den lite svagare statyn. Men efter striden raseras tornet av malströmmen i alla fall, något som ifrågasattes av hjältarna. Jag upfann en nödlösning men det kändes inte helt rätt.

Har jag missat något i slutet av första äventyret? Eller hur kan man förklara att malströmmen plötsligt är där i alla fall!

Tack för ett underbart äventyr!
/John
Tack för frågan!

Du har rätt i att det inte är tydligt vad som sker om Hjältarna lyckas avstyra Kazienkas död. Förslag: När Kazimir och Malwyna blir Besegrade dör Kazimir, och hans död skapar en magisk implosion så stark att malströmmen dras till danstornet och raserar det.
Fria Ligan
 
wmjoers
Posts: 6
Joined: Tue 31 Dec 2013, 15:31

Re: Hjälp med slutet av äventyr 1

Wed 01 Jan 2014, 16:11

Hej igen och Gott Nytt År! :-)

Men visst är det så att tornet rasar även om hjältarna misslyckas med att besegra Kazienka och Malwyna?

Med vänliga hälsningar,
John

ps.
Planerar ni någon expansion till Spelet om Morwhyle förutom äventyret som är publicerat i Fenix?
ds.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Hjälp med slutet av äventyr 1

Wed 01 Jan 2014, 16:32

Ah, du menar eventualiteten att Hjältarna avstyr mordet på Kazienka men sedan får spö av Kazimir i slutstriden? Sant, det framgår inte av äventyret. Jag skulle föreslå följande: Kazimir lämnar Hjältarna blåslagna i en gränd och beger sig för att själv döda Kazienka. Hans plan är ju ändå avslöjad. Hjältarna får jaga efter, och det hela skulle kunna sluta i en (ny) slutstrid med Kazimir (och kanske Malwyna) inne i Kazienkas kråkslott. :)

Vi har planer på moduler, ja - men planerna är inte spikade ännu, så vi ber att få återkomma med information.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests