Springroll
Topic Author
Posts: 1
Joined: Thu 05 Dec 2013, 08:51

Stöd till Häxmästaren för skapandet av nya äventyr

Thu 05 Dec 2013, 08:58

Precis som rubriken säger så saknar jag stöd till Häxmästaren för när hon behöver skapa nya äventyr. Som det ser ut nu så är det enbart de tre medföljande äventyren som man med enkelhet kan spela. Att det dessutom står i slutet av äventyrsboken att nu har ni spelat klart Spelet om Morwhayle fler äventyr kommer att släppas vid ett senare tillfälle gör ju att man kan slås av tanken att spelet enbart är dessa tre äventyr.

Med en erfaren Häxmästare är väl detta egentligen inget större problem men som en potentiell inkörsport till rollspel så skulle en sådan hjälp vara ovärderlig.

Lite tips på hur man bygger upp ett äventyr i Morwhayle, hur man skapar nya motståndare, vad man bör tänka på etc.

Nu tycker jag själv att rollspelet passar ypperligt även dem som spelat rollspel i många år och för mig personligen skulle en hjälp för hur man skapar äventyr i Morwhayle inte vara någonting att fnysa åt :-)

Tack för ett riktigt välgjort rollspel, det var en fröjd att öppna boxen :D
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Stöd till Häxmästaren för skapandet av nya äventyr

Thu 05 Dec 2013, 10:46

Kul att höra!

En text om hur man skapar äventyr till Morwhayle är en bra idé - det skulle kunna bli en Fenix-artikel eller PDF. De fyra äventyr som finns är skapade efter vissa principer (även om man inte måste följa dem förstås!), så det finns absolut något att förmedla. Återkommer!
Fria Ligan
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Stöd till Häxmästaren för skapandet av nya äventyr

Fri 20 Dec 2013, 16:09

Precis som rubriken säger så saknar jag stöd till Häxmästaren för när hon behöver skapa nya äventyr.
Jag antar att du redan sett det, men i den Stora äventyrstråden finns en formel man kan använda.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest