Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Slumpgenerator eftersöktes

Mon 04 Aug 2014, 15:17

En av de grejerna jag som SL uppskattar mest med med Mutant år noll är de i världen väl integrerade slumpgeneratorerna. De ger mig mycket stoff att improvisera utifrån. Många gånger behöver jag inte så mycket mera material för att skapa en intressant spelomgång. Eftersom jag är småbarnsförälder med krävande arbete så har jag ingen tid att skapa egna äventyr. Morwhayle är ett spel som jag och min familj älskar men nu har vi spelat klart alla äventyr förutom de två som vann scenariotävlingen. Sen vet är vi utan äventyr :-(

Jag misstänker att Morwhayle är lågprioriterat inom Fria Ligan eftersom det inte säljer lika bra som era andra produkter (om jag har förstått rätt). Så det kommer bli en lång ökenvandring utan Morwhayle spel.

Nu undrar jag om någon känner till liknade spelgenerator som används i Mutant år noll? Kanske känner någon till tips i något Fenixnummer (jag premunerar tyvärr inte) eller i en Sinkades (måste göra en arkeologisk utgrävning i min polares förråd)? Eller vem vet, fria ligan kanske är intresserade av att skapa slumpgenerator?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Slumpgenerator eftersöktes

Mon 04 Aug 2014, 20:28

Hej!

Vi har på intet sätt övergivit Spelet om Morwhayle, men visst är det lite mindre aktivitet kring det spelet jämför med t ex Mutant. SoM är också mer byggt utifrån att ha äventyr att spela, och har inte samma stöd för att skapa eget som M0 har. Kombinationen är lite olycklig, det medges!

Dock finns saker på gång - ett av vinnaräventyren i scenariotävlingen publicerades i senaste Fenix, och ett till sådant är på gång. Sen har vi en större och mycket spännande kampanjmodul på gång, som kommer att innehålla såväl flera färdiga äventyr som stöd för att skapa egna. Mer info om den kommer!

Vad gäller slumpgenerator är det inget som vi jobbar på just nu - kanske någon annan där ute har något att bidra med? :)
Fria Ligan
 
Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Slumpgenerator eftersöktes

Tue 05 Aug 2014, 10:21

Låter gott att ni har en kamanjmodul på gång. Ser fram emot den.

Ja är det någon som har bra tips på slumpgeneratorer som man kan skriva om att anpassa till Morwhayle för så tar jag glatt emot dom.
 
User avatar
Hrodebert
Posts: 70
Joined: Mon 09 Dec 2013, 07:54
Location: Heinöya

Re: Slumpgenerator eftersöktes

Thu 09 Oct 2014, 14:06

En tabell jag skulle vilja ha till hands är : "Märkligheter i Morwhayle". Minst hundra märkliga saker som kan inträffa i Morwhayle mellan kapitel för att förbrylla och skapa stämning. Små egenartade saker som kan innehålla lite rollspel och en färdighetstest eller två. Kanske något i stil med : en levande staty som stökar omkring, en fontän med någon effekt från malströmmen, en talande katt med ett mystiskt budskap, ett par blodsörplare i ett bakhåll, en festprocession till Goorl- Oms ära, gatumusikanter som underhåller samtidigt som de stjäl från publiken...

:roll:

Kanske vi kan skriva en ihop?
"Han andades tungt efter den branta stentrappan. Luften var bitande kall och vinden ylade. Framför honom fanns nu den åldriga porten i berget. Stängd och låst med kraftfulla runor. Försiktigt började han nynna galdersången..."
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Slumpgenerator eftersöktes

Thu 09 Oct 2014, 14:52

Mycket bra ide!
Fria Ligan
 
User avatar
Chrystiof
Site Admin
Posts: 115
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:22

Re: Slumpgenerator eftersöktes

Fri 19 Dec 2014, 12:46

Fria Ligan
 
User avatar
SirBulle
Posts: 117
Joined: Tue 25 Feb 2014, 19:10

Re: Slumpgenerator eftersöktes

Fri 19 Dec 2014, 14:22

http://www.riotminds.se/upload/docs/T100.pdf

Denna va jag initiativtagare till när jag spelade en del DoD.
Jag har inte spelat Morwhayle själv men med lite små ändringar kanske denna kan användas?

Jag vet att det skapades tabeller i någon formumstråd på Riotminds för både stadsmiljöer, tundra och öppna landskap med.
Hittade inte dessa nu direkt dock.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest