När ja spelade med fler spelare upptäckte ja att många klagade på att de slogs för många ettor. De här gjorde att striden inte kändes seriös utan alla agerade som om de var drog påverkade. Ja klurade lite på de här och kom på en lösning vet inte vad ni tycker om den men här är den i alla fall.
Om en person vill agera mer försiktigt kan han använda välbeprövade metoder eller använda grund en för att de inte ska bli några fel. De här gör också att personen blir mycket förutsägbar och inte testar några nya ideer och tar risker. De här visas i spelet genom att karaktären får en valör lägre på sin tärning och kan då inte längre fumla fast han kan inte heller uppnå sin fulla potential. En person som bara har en T4 kan naturligt vis inte använda de här efter som han inte har några grunder att gå på i de här området. Den här valörs modifikationen påverkar också resurserna som påverkar slaget. Personer som är försiktiga får ingen hjälte poäng för negativa resurser. Har han en negativ resurs vägrar han helt enkelt att ta den risken när han är försiktig.
De här är bara en ide som ja hade när folk blev trötta på alla ettor.