User avatar
Hrodebert
Topic Author
Posts: 70
Joined: Mon 09 Dec 2013, 07:54
Location: Heinöya

Önska kostar ingenting...

Sun 24 May 2015, 20:35

Till dig som gillar Morwhayle.

Vad vill du att se till spelet i framtiden?

Att önska kostar ingenting som man brukar säga.

:roll:
"Han andades tungt efter den branta stentrappan. Luften var bitande kall och vinden ylade. Framför honom fanns nu den åldriga porten i berget. Stängd och låst med kraftfulla runor. Försiktigt började han nynna galdersången..."
 
User avatar
laffe
Posts: 11
Joined: Thu 19 Jun 2014, 13:18

Re: Önska kostar ingenting...

Tue 26 May 2015, 11:29

Någon slags kampanjmodul som också utvecklar själva Morwhayle. Mina barn vill spela mer, men jag vet för lite om världen känner jag för att skriva egna äventyr. Har funderat att anpassa äventyr till andra spel, men som sagt, känner att jag vet för lite om settingen...
 
User avatar
Hrodebert
Topic Author
Posts: 70
Joined: Mon 09 Dec 2013, 07:54
Location: Heinöya

Re: Önska kostar ingenting...

Wed 27 May 2015, 09:35

Regelboken innehåller ju en del frön som skulle kunna få växa till sig.

Ett saftigt stadskompendium om om självaste staden Morwhayle hade varit riktigt roligt.

Gatunamn finns det ju redan listor för här på forumet.

Välkända byggnader, viktiga personer, hemlighetsfulla grupperingar, malströmmens inverkan, ruffiga hamnkvarter, marknadsdagar, stäpptrollsmaffia och umbrianska helgdagar...
"Han andades tungt efter den branta stentrappan. Luften var bitande kall och vinden ylade. Framför honom fanns nu den åldriga porten i berget. Stängd och låst med kraftfulla runor. Försiktigt började han nynna galdersången..."
 
User avatar
Chrystiof
Site Admin
Posts: 115
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:22

Re: Önska kostar ingenting...

Sat 30 May 2015, 18:50

Kul. Det jobbas en del med Morwhayle just nu. Det är framförallt ett äventyr som delvis utspelar sig i staden Morwhayle.
Fria Ligan
 
User avatar
Hrodebert
Topic Author
Posts: 70
Joined: Mon 09 Dec 2013, 07:54
Location: Heinöya

Re: Önska kostar ingenting...

Tue 02 Jun 2015, 12:43

Är det här något som kommer ut i år?

:)
"Han andades tungt efter den branta stentrappan. Luften var bitande kall och vinden ylade. Framför honom fanns nu den åldriga porten i berget. Stängd och låst med kraftfulla runor. Försiktigt började han nynna galdersången..."
 
User avatar
Lightshy
Posts: 86
Joined: Mon 18 Jun 2012, 11:59

Re: Önska kostar ingenting...

Wed 03 Jun 2015, 20:44

Vill ni ha fler äventyr tills vidare finns det ju några att hämta på stora äventyrs tråden.
 
Fjodor Pollett
Posts: 17
Joined: Sat 11 Jan 2014, 01:56

Re: Önska kostar ingenting...

Sat 27 Jun 2015, 17:39

En intressantare värld.
Jag vill så hemskt gärna gilla världen och böckerna men lyckas inte. Regelböckerna är jättefina, reglerna är eleganta, illustationerna är fantastiska men det hjälper inte när settingen är så platt och oinspirerande. :cry:
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Önska kostar ingenting...

Sat 27 Jun 2015, 21:11

Kan tipsa om att det kommer ett komplett äventyr till Spelet om Morwhayle i nästa nummer av Fenix - skrivet av Peter Bergting själv!
Fria Ligan
 
Niklas
Posts: 8
Joined: Tue 27 Dec 2016, 22:26

Re: Önska kostar ingenting...

Tue 27 Dec 2016, 22:32

Har precis köpt spelet och vill redan ha fler äventyr. Gärna flera korta men skulle gärna se en längre kampanj också. Det vore ett givet köp för mig.

Om man får gå bananas så skulle jag såklart vilja ha lite figurer och kanske också terräng. Men jag förstår att det inte kommer högst upp på er lista:-)

Jag har inget större intresse av expansioner med mer regler, jag gillar enkelheten.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests