Johan Ekberg
Topic Author
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Pelarkvadranten

Thu 31 Oct 2013, 19:38

Det har ju under en tid pågått ett samarbete mellan Fria Ligan och frilansgruppen Syndikatet kring den del i Tredje Horisonten som fått namnet Pelarkvadranten. Nu har det gått ett tag sedan det skrevs något angående detta på Fria Ligans blogg, och jag är förstås lite nyfiken på hur det hela har utvecklat sig? Syndikatets egen hemsida/blogg har inte heller uppdaterats på mycket länge.

Nyfikenheten blev extra stor när Nils i senaste "Signaler från Zonen" kort nämnde att Syndikatet precis har skrivit färdigt "en fet bok". Kan ni berätta något mer om den feta boken? Jag antar att den är till Coriolis och ska ges ut av Fria Ligan (och handlar om Pelarkvadranten). Det har även antytts på detta forum att en kortare produkt från Syndikatet är på gång att släppas i någon form.

Om någon från Syndikatet läser detta så vore det mycket intressant om ni själva vill berätta lite om vilka mål och visioner ni har kring ert Coriolis-skrivande och samarbetet med Fria Ligan.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Pelarkvadranten

Sat 02 Nov 2013, 15:09

Det har ju under en tid pågått ett samarbete mellan Fria Ligan och frilansgruppen Syndikatet kring den del i Tredje Horisonten som fått namnet Pelarkvadranten. Nu har det gått ett tag sedan det skrevs något angående detta på Fria Ligans blogg, och jag är förstås lite nyfiken på hur det hela har utvecklat sig? Syndikatets egen hemsida/blogg har inte heller uppdaterats på mycket länge.
Det har utvecklat sig bra - PK-modulen är färdig i ett utkast på dryga 200 sidor, där knappa 100 sidor är kamapnjdata om de 4 systemen i Pelarkvadranten och det andra är en äventyrssvit på 3 scenarion, som avslutas - dvs inga ytterligare delar att vänta på.
Nyfikenheten blev extra stor när Nils i senaste "Signaler från Zonen" kort nämnde att Syndikatet precis har skrivit färdigt "en fet bok". Kan ni berätta något mer om den feta boken? Jag antar att den är till Coriolis och ska ges ut av Fria Ligan (och handlar om Pelarkvadranten). Det har även antytts på detta forum att en kortare produkt från Syndikatet är på gång att släppas i någon form.
Den feta boken enligt ovan. Den kortare produkten är Nharmada, som det jobbas med att layouta just nu - vad jag förstår. Syndikatet får svara mer på detta.
Om någon från Syndikatet läser detta så vore det mycket intressant om ni själva vill berätta lite om vilka mål och visioner ni har kring ert Coriolis-skrivande och samarbetet med Fria Ligan.
Jag ska påminna dem, dessutom kommer de inom kort att presenteras på vår blogg.
Fria Ligan
 
Adam
Posts: 7
Joined: Wed 03 Apr 2013, 22:00

Re: Pelarkvadranten

Sun 03 Nov 2013, 19:04

Hej!

Jag skall börja med att säga att vi tycker att det är kul att du är sugen på Pelarkvadranten. Vi är väldigt nöjda med manus och vi väntar på att Ligan skall ge sin respons.

Vi har inte varit aktiva på bloggen på grund av en rad olika saker. Tiden har gått till att färdigställa produkten PK vilket har gjort att bloggen blivit lidande. PK blev mycket försenad på grund av det nya regelsystemet till Coriolis. Vi har också skaffat oss andra projekt som vi varit tvungna att ta tag i.

Arbete med Nharmada tog fart i höstas. Efter att vi i juli färdigställt PK ville jag få ut allt halvfärdigt material som låg och skräpade. Jag pitchade grejen med Kosta, han nappade direkt. Nharmada är en gammal text, del i ett forumprojekt för Järnringen när de fortfarande gav ut Coriolis. Texten skrevs för flera år sedan och behövde verkligen ett ansiktslyft därför har det dragit ut på tiden. Vi är mitt i sättningen nu. Det blir en pdf, liknande de som publicerats i Fenix.

Våra mål och visioner med vårt skrivande har varit att göra bra produkter till Coriolis, om det så gäller stämningstexter eller spelprodukter. Vi kan i dagsläget säga att PK blir vårt största bidrag till Coriolis. I övrigt har vi en del halvfärdiga produkter där manus är färdigt men behöver sättas. Om vi skall ge ut det här materialet kommer det förmodligen att arrangeras av oss själva. Vi lovar ingenting, utan snarare meddelar att vi har en hel del material som vi inte vill inte vill låta ligga då vi tycker att det håller god kvalité, Nharmada är en av flera sådan texter.

Vissa delar av Syndikatet har dessutom varit med och hjälpt till vid skrivandet av de nya reglerna, världen, ESF och speltestat så på något sätt har vi blivit indragna i den tredje horisonten allt mer och mer. Vårt samarbete med Fria ligan har för det mesta flutit på friktionsfritt. Det som vi har stött och blött har varit olika språkliga uttryck och termer, vad som funkat och inte funkat i deras bild av den tredje horisonten.

Om du är intresserad att kasta dig i lag med de här bussarna och frilansa för dem kan jag inte annat än att säga gör det.


Adam
 
Jonis
Posts: 45
Joined: Mon 12 Sep 2011, 03:55

Re: Pelarkvadranten

Wed 02 May 2018, 14:39

Nekro på denna gamla tråd, men jag blev nyfiken. cirka 200 sidor skrivna, nästan redo att gå till tryck... Några planer på att ta upp och revidera detta?

EDIT: Upptäckte att det planerades 3 Atlas samt en tråd som finns här på forumet. Så kan det gå när man börjar bakifrån ibland. ;)  

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 3 guests